ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۴,۱ درصدی مرگ بر اثر حوادث کاری در ایران

در ۱۰ ماهه سال جاری در ایران، یک‌هزار و ۳۶۷ نفر در حوادث کاری جان خود را از دست دادند. این میزان، رشد ۴.۱ درصدی مرگ بر اثر حوادث کاری را نشان می‌دهد.

در ۱۰ ماهه سال جاری در ایران، یک‌هزار و ۳۶۷ نفر در حوادث کاری جان خود را از دست دادند. این میزان، رشد ۴,۱ درصدی مرگ بر اثر حوادث کاری را نشان می‌دهد.

کارگران ساختمانی بدون بیمه بیشترین سهم را در حوادث کار و کشته شدن هنگام کار دارند.

براساس گزارش جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از یک‌هزار و ۳۶۷ نفر کشته‌شده در حوادث کاری، یک‌هزار و ۳۴۸ نفر مرد و ۱۹ نفر زن بودند.

از کل تلفات حوادث کار ۵۷۳ نفر بر اثر سقوط از بلندی جان باختند که این علت ۴۱.۹ درصد از تلفات را در بر می‌گیرد.

اصابت جسم سخت با ۳۲۱ مورد (۲۳.۵درصد از کل تلفات)، برق‌گرفتگی با ۲۰۰ مورد (۱۴.۶ درصد)، کمبود اکسیژن با ۸۶ مورد (۶.۳ درصد)، سوختگی با ۷۰ (۵.۱ درصد) و سایر موارد با ۱۱۷ مورد (۸.۶ درصد) در رتبه‌های بعدی علت مرگ در حوادث کاری قرار دارند.

همچنین استان تهران با ۳۰۳ فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث کار را داشته است و پس از آن استان فارس با ۹۷ و خراسان رضوی با ۹۲ فوتی بالاترین آمار را دارند.

کمترین تلفات در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر کدام با ۹، خراسان شمالی و ایلام هر کدام با ۱۰ و زنجان و چهارمحال و بختیاری هر کدام با ۱۲ فوتی بوده است.

آمار مرگ بر اثر حوادث کاری در ایران از سال ۹۰ تا ۹۲ سیر صعودی داشت اما در سال‌های ۹۳ و ۹۴ این آمار کاهش یافت.

در طول سال‌های گذشته با توجه به مسائل اقتصادی و شرایط دشوار کار، ایمنی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که در نظر گرفتن اصول ایمنی کار در فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، صنعتی و … می‌تواند مانع وقوع اتفاق‌های ناگوار شود یا دست‌کم آسیب ناشی از حوادث غیرمترقبه را کاهش دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.