ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین سخنرانی ترامپ در کنگره آمریکا: من نماینده جهان نیستم

ترامپ این بار جنجالی حرف نزد. او گفت کارش نمایندگی کردن جهان نیست و قصد بازسازی زیرساخت‌های کشور را دارد. ترامپ از طرح مهاجرتی جدید بر اساس شایستگی دفاع کرد.

دونالد ترامپ در اولین سخنرانی خود در کنگره آمریکا بیشتر بر مسائل داخلی تأکید کرد. از سیاست مهاجرتی جدید خود حرف زد، از ادامه تحریم‌ها علیه سازمان‌ها و افرادی که از برنامه موشکی ایران حمایت کنند سخن گفت و اشاره‌ای به موضوع محیط زیست نکرد.

دونالد ترامپ به هنگام سخنرانی در کنگره آمریکا

دونالد ترامپ در کنگره آمریکا نطق یک ساعته‌ای ایراد کرد و در آن بیش از هر چیز بر پیشبرد سیاست‌های داخلی خود انگشت گذاشت.

او درباره موضوع مهاجران گفت برنامه‌ای را به‌اجرا خواهد گذاشت تا بر اساس آن مهاجران بر اساس شایستگی و تخصص آن‌ها پذیرفته شوند.

ترامپ گفت سیاست مهاجرتی آمریکا باید همچون کانادا و استرالیا بر نظام شایستگی استوار باشد و مهاجرانی که به آمریکا می‌آیند باید به‌لحاظ مالی بتوانند خود را تأمین کنند.

او از حملات تروریستی به آمریکا یاد کرد و گفت بیشتر افرادی که در این حملات نقش داشتند از خارج به آمریکا آمده بودند و عدم کنترل در برنامه مهاجرتی نه «دلسوزی» که «بی‌مسئولیتی» است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت با اجرای سیاست مهاجرتی جدید دستمزدها در کشور بالا می‌رود، کار ایجاد می‌شود و میلیاردها دلار صرفه‌جویی می‌شود.

دونالد ترامپ در بخش سیاست خارجی خود بدون اشاره به توافق هسته‌ای با ایران یک بار به جمهوری اسلامی پرداخت و گفت تحریم‌ها علیه سازمان‌ها و افرادی که از برنامه موشکی بالستیکی ایران حمایت کنند ادامه خواهد داشت.

او حمایت خود از اسرائیل را تکرار کرد، از افزایش بودجه نظامی آمریکا سخن گفت، از ساختن دیوار در مرز مکزیک دفاع کرد و گفت آمریکا به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وفادار است اما هم‌پیمان‌های ایالات متحده «باید به تعهدات مالی خود عمل کنند».

دونالد ترامپ در بخشی از سخنان خود گفت: «شغل من این نیست که جهان را نمایندگی کنم، وظیفه من نمایندگی مردم آمریکاست.»

او در طول سخنرانی خود از محیط زیست و گرمایش زمین سخنی نگفت و به موضوع چگونگی مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز نپرداخت.

ترامپ زیرساخت‌های آمریکا را ویران‌شده خواند و با بیان این‌که ایالات‌متحده شش تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است گفت برای بازسازی کشور‌ یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی صورت خواهد گرفت.

اصلاحات مالیاتی و برقراری مالیات بر واردات محصولات خارجی، اصلاحات آموزشی، تأمین امنیت شهروندان در برابر افزایش خشونت‌ها در آمریکا و لغو بیمه درمانی باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از جمله مسائل دیگری بودند که ترامپ به آن‌ها پرداخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    اگه نماینده جهان نیست،پس چرا ازعربستان حمایت میکنه؟

  • helen

    یعنی صدر در صد تو برای ایران و روسیه کار میکنی شرط می بندم