ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار سفیر دانمارک در اعتراض به حمله به سفارت ایران در کپنهاگ

بار دیگر مخالفان حکومت ایران در کپنهاگ به سفارت جمهوری اسلامی حمله کردند و ایران به دولت دانمارک اعتراض کرد. این دومین حمله مخالفان به سفارت ایران در دو ماه اخیر است.

بار دیگر مخالفان حکومت ایران در کپنهاگ به سفارت جمهوری اسلامی حمله کردند و ایران به دولت دانمارک اعتراض کرد. این دومین حمله مخالفان به سفارت ایران در دو ماه اخیر است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنج‌شنبه ۱۲ اسفند اعلام کرد که سفیر دانمارک به وزارت امور خارجه احضار شده است.

به‌گفته بهرام قاسمی این احضار در ارتباط با تعرض شش تن از مخالفان جمهوری اسلامی در بعد از ظهر چهارشنبه ۱۱ اسفند به سفارت ایران در کپنهاگ صورت گرفت و ایران مراتب اعتراض شدید خود را به دولت دانمارک اعلام کرد.

ایران این اقدام را خلاف موازین بین‌المللی و مقررات و قوانین داخلی دانمارک دانسته و از دولت این کشور خواسته است تا با مهاجمان «قاطع، مسئولانه و جدّی» برخورد کند.

وزارت خارجه ایران عملکرد دولت دانمارک در این زمینه را «ضعیف» خوانده و گفته است: «تکرار تعرض و عدم اقدام جدی و بازدارنده، نه تنها اراده و نیت دولت دانمارک را شدیداً زیر سوال برده بلکه می‌تواند به روابط رو به رشد دو کشور آسیب رساند و قطعاً واکنش متناسب  را در پی خواهد داشت.»

پیش از این نیز ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در روز ۱۹ ژانویه / ۳۰ دی به ساختمان سفارت ایران در کپنهاگ حمله کرده بودند. آن‌ها از نرده‌های سفارت جمهوری اسلامی بالا رفته، وارد محوطه آن شده و شعارها و پوسترهایی علیه رژیم ایران نصب کرده بودند.

فردای آن روز پلیس دانمارک اعلام کرد که شش تن از مهاجمان را بازداشت کرده است. چهار نفر از آن‌ها در سوئد پناهجو بودند و دو نفر از آن‌ها اجازه اقامت سوئد را داشتند.

در سال‌های گذشته نیز مخالفان ایرانی چند بار به سفارت ایران در کپنهاگ حمله کرده بودند، از جمله در آذرماه ۱۳۹۱ که نزدیک به ۵۰ نفر شیشه‌های سفارت را شکستند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی بر روی دیوار سفارت نوشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.