ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اتاق مکتوب» پرستو فروهر، ملودی حروف آشنا برای مهاجران

یکی از قدیمی‌ترین کارهای هنری هنرمند نام‌اشنای ایرانی در موزه هنرهای زیبای شهر «خنت» در بلژیک به نمایش درآمده: آثاری درباره زبان مادری و مهاجرت.

«اتاق مکتوب» یکی از قدیمی‌ترین کارهای هنری پرستو فروهر در موزه هنرهای زیبای شهر خنت (Ghent) در بلژیک به نمایش در آمده است. این اثر هنری از نیمه‌ دهه‌ ۱۳۷۰ تاکنون بارها در نقاط  مختلف دنیا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دو عنصر اصلی این کار را زبان مادری (در نمود بصری آن یعنی خط فارسی) و مکان تشکیل می‌دهند. این اثر بازنمای چالش مهاجرت و درگیر شدن با دوپارگی آن است.

پرستو فروهر در گفت‌وگویی که با زمانه انجام داده، از تغییراتی که به مرور زمان و در جریان اجراهای پیاپی در این اثر به وجود آمده می‌گوید.

از تاثیرگذاری این اثر هنری در فضای جدید پرسیده شد. همچنین بازخورد آن میان مخاطبین غیرفارسی زبان و جامعه مهاجر در کشور بلژیک.

«اتاق مکتوب» برای دوره‌ای نامشخص و حداقل تا پایان سال جاری میلادی در موزه هنرهای زیبای شهر خنت برپاست.

پرستو فروهر مجموعه‌های متعددی آفریده است: «هزار و یک روز»، «نشانی خانه»، «رنگ‌های نام من»، «پروانه»، «اسلیمی» و «پاییز ایران» فقط گوشه‌ای از مجموعه‌های این هنرمند ایرانی‌ست.

در اینجا می‌توانید گفت‌وگوی کامل را بشنوید:

[sliderpro id="325"]

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.