ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم رکود تولید در لرستان و بیکاری بیش از ۳۰۰ کارگر نساجی بروجرد

تنها ۱۰۰ تن از ۴۸۰ کارگر اخراج شده نساجی بروجرد که قرار بود در مهرماه به سرکار بازگردند، مشغول بکار شده‌اند. در کارخانه‌های دیگر لرستان هم ده‌ها کارگر اخراج شده‌اند.

۴۸۰ کارگر نساجی بروجرد یک سال پیش بیکار شدند. به آنان وعده داده شده بود که  تا مهر سال جاری به کار بازمی‌گردند. از این میان ۱۰۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و به ۱۰۰ نفر دیگر همچنان وعده بازگشت به کار داده شده است. بیکاری سایر کارگران قطعی است.

دوره بیمه بیکاری ۱۳۰ نفر از کارگران نساجی بروجرد که کارشان را از دست داده‌اند تمام شده. یک مسئول تٔامین اجتماعی بروجرد می‌گوید اخیرا بیکارشده‌های کارخانه‌های دیگری نیز تقاضای حق بیکاری کرده‌اند.

درست یک سال پیش نساجی بروجرد ۵۰۰ تن از حدود ۱۰۰۰ کارگر خود را که بطور متوسط ۱۰ سال سابقه کار داشتند بیکار کرد و قرارداد سایر کارگران نیز که قبلا ۶ ماهه یا یکساله بود، به قراردادهای یک ماهه تبدیل شد. کارفرما دلیل بیکار کردن کارگران و توقف تولید در برخی از قسمت‌های کارخانه را رکود بازار فروش محصولات عنوان کرده و گفته بود ناگزیر است از هزینه‌های تولید بکاهد.

کارگران برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کردند. کارفرما به کارگران قول داده بود در مهر سال جاری و درپی تزریق اعتبارات لازم به کارخانه آن‌ها را به سر کار بازخواهد گرداند.

به گفته «امید اعلایی» مدیر کارخانجات نساجی بروجرد، ۱۵ ماه پیش قول ایجاد تسهیلاتی برای نوسازی ماشین‌آلات کارخانه به او داده شده اما تاکنون عملی نشده است.

او گفته ۱۰۰ تن از کارگران اخراجی به سر کار بازگشته‌اند و ۱۰۰ تن دیگر نیز تا فروردین ۹۶ سر کار بازمی‌گردند.

رکود در سایر کارخانه‌ها

رئیس اداره تامین اجتماعی بروجرد گفته است هم اکنون ۲۵۰ تن از کارگران نساجی بروجرد حق بیکاری دریافت می‌کنند. او اعلام کرده  بیمه ۱۳۰ تن از کارگران اخراجی نساجی به اتمام رسیده است.

به گفته قدرت اله سعادتی طی ماه‌های گذشته کارگران بیکار شده کارخانه‌های دیگر بروجرد برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کرده‌اند. او گفته ۴۰ کارگر زاگرس خودرو و ۷۰ کارگرسامان کاشی طی روزهای گذشته تقاضای بیمه بیکاری کرده‌اند.

به گزارش سایت‌های محلی بروجرد، رکود صنعتی باعث شده کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شوند. کارخانه‌های سامان کاشی، کاشی جم و زاگرس خودرو تعطیل شده‌اند و نساجی بروجرد ۴۸۰ کارگر را اخراج کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Akbar

    من خودم بروجردی هستم وخیلی ازاین اتفاقات ناراحتم ولی به قول شاعر توخودچون کنی اخترخویش رابد مدارازفلک چشم نیک اختری را یه زمانی محصولات سامان کاشی یانساجی زبانزدبود ولی بعداغیرمرغوب شدواین شدکه بازارراازدست داده حداقل چیزی که ماساکنان بروجردمیبینیم