ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی ارتش سوریه در پالمیرا

در حمله تازه نیروهای دولتی سوریه به پالمیرا آن‌ها موفق شده‌اند در بخش غربی شهر پیشروی کنند. اما داعش در تمام شهر مین‌گذاری کرده و عوامل انتحاری خود را در شرق مستقر کرده است.

نیروهای دولتی سوریه در حملات خود برای تصرف کامل شهر پالمیرا به‌تدریج پیشروی می‌کنند. نیروهای داعش به بخشی از شهر عقب‌نشینی کرده‌اند. بخش‌های دیگری از پالمیرا نیز مین‌گذاری شده است.

نیروهای ارتش سوریه در پالمیرا ـ عکس از آرشیو

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پنج‌شنبه ۲ مارس / ۱۲ اسفند اعلام کرد که گروه «دولت اسلامی» (داعش) کنترل بخش بزرگی از شهر صحرایی پالمیرا را از دست داد.

بنا به این گزارش نیروهای داعش در پی درگیری‌های شدید با نیروهای دولتی سوریه به منطقه‌ای در بخش غربی شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

با این حال داعشی‌ها در تمام شهر مین کار گذاشته‌اند و در بخش شرقی آن نیز افراد انتحاری را مستقر کرده‌اند.

نیروهای دولتی سوریه موفق نشده‌اند به مرکز پالمیرا و بخش شرقی آن وارد شوند. به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آن‌ها شامگاه چهارشنبه یکم مارس / ۱۱ اسفند به این شهر که در کنترل داعش قرار دارد حمله کرده و سپس در بخش غربی آن پیشروی کردند و بخشی از این منطقه را به کنترل خود در آوردند.

رسانه‌های دولتی سوریه نیز گزارش داده‌اند که ارتش مناطق مهمی در اطراف پالمیرا را در اختیار خود گرفته‌ است.

ارتش سوریه از هفته‌ها پیش تلاش می‌کند تا با پشتیبانی هوایی روسیه این شهر واقع در استان حمص را با کمک نیروهای زمینی و حملات هوایی به تصرف خود در آورد.

شهر باستانی «پالمیرا» (به عربی «تدمر») در کویر سر راه کاروان‌هایی که از دمشق به سوی ایران و چین حرکت می‌کردند به‌وجود آمده بود. قدمت این شهر به دو قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. اما نخستین نشانه‌های تمدن در پالمیرا به هفت هزار سال پیش می‌رسد. پالمیرا از سال ۱۹۸۰ در فهرست گنجینه‌های میراث فرهنگی جهان یونسکو قرار گرفت.

پس از آن‌که داعش در مه ۲۰۱۵ پالمیرا را تصاحب کرد، به تخریب تدریجی آثار این شهر باستانی روی آورد. آخرین اقدام از این دست در بهمن‌ماه سال جاری رخ داد که در آن داعشی‌ها به دیوار آمفی‌تئاتر پالمیرا آسیب‌هایی وارد کردند. همچنین بنای تتراپیلون از مهم‌ترین بناهای باستانی در محوطه پالمیرا به‌تازگی ویران شده است. سازمان ملل تخریب آثار باستانی پالمیرا توسط داعش را «جنایت جنگی» نامیده است.

پس از بیرون راندن داعش از پالمیرا توسط ارتش سوریه در ماه مارس سال گذشته میلادی، این گروه در ماه دسامبر ۲۰۱۶ بار دیگر این شهر را به تصرف خود در آورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.