ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده اصلاح‌طلب: شهرداری تهران به استخدام‌های رانتی مترو پاسخ دهد

سوءمدیریت در شهرداری تهران: پرسنل مترو ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده. سرانه حقوق هم در شرکت مترو ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است. ۳۰۰ نفر از کارکنان مترو منتسب به افراد خاص‌اند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می‌گوید در مترو تهران استخدام‌هایی صورت گرفته که بر اساس رانت و تبعیض‌آمیز بوده و به همین جهت شهرداری تهران و مترو باید پاسخگو باشند.

مترو تهران ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) علیرضا رحیمی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفته است: «این‌که شهرداری تهران یا مترو به‌صورت غیرشفاف، تبعیض‌آمیز و با استفاده از رانت از مجموعه‌های خاص جذب و استخدام داشته باشد، نه‌ تنها تبعیض در حق جوانان، بلکه قطعاً به‌عنوان یکی از آیتم‌های سوءمدیریت و تصرف در اموال عمومی تلقی شده و دستگاه‌های مسئول باید با آن برخورد کنند.»

رحیمی این سخنان را بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد استخدام‌های غیرقانونی در متروی تهران گفته است.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا شهر تهران هفته گذشته در این‌باره گفته بود: «سازمان بازرسی کل کشور در گزارش ۹۳ صفحه‌ای خود در مورد شرکت بهره‌برداری متروی تهران نسبت به جذب ۴۲۰۰ نفر نیروی مازاد طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ اعلام تخلف کرده است.»

به‌گفته حافظی تعداد پرسنل مترو ۸۲ درصد افزایش داشته و میزان حقوق و اضافه کاری آن‌ها از حدود چهار میلیارد تومان در سال ۹۰ به حدود ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ رسیده است. این میزان، معادل ۲۷۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بدین ترتیب سرانه حقوق پرسنل این شرکت بین ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است.

رحمت‌الله حافظی به‌ نقل از گزارش سازمان بازرسی کل کشور همچنین افزوده بود که ۴۰۰ نفر از پرسنل جذب شده شرکت مترو بالای ۴۰ سال سن دارند که مدرک تحصیلی ۵۰ درصد این افراد زیر دیپلم بوده، همچنین ۳۰ درصد نیز زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد و ۳۰۰ نفر از آن‌ها منتسب به افراد خاص هستند. نام این افراد در گزارش سازمان بازرسی کل کشور نیز آمده است.

علیرضا رحیمی گفته است امکان دارد استخدام‌های رانتی مترو تهران به‌عنوان یک موضوع جانبی در طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران مطرح شود.

مطرح شدن استخدام‌های رانتی در مترو تهران هفته گذشته به مجادله در شورای شهر تهران انجامید. مهدی چمران این موضوع را به مدیریت قبلی مربوط دانست در حالی که اصلاح‌طلبان عضو شورای شهر تهران معتقد بودند محمدباقر قالیباف در آن زمان شهردار تهران بوده و او باید پاسخگو باشد.

فشار اصلاح‌طلبان به شهردار تهران پس از افشای واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری تهران به گروهی از مدیران و مسئولان و همچنین آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    واقعا این اصلاح طلبها یا آن اصولگراها خجالت نمی کشند که مردم را به حاشیه می برند ؟ در کجای دنیا یک ارگان دولتی به ارگان دولتی دیگر رشوه داده که حالا استخدام فلان تعداد قانونی باشد آقایان اگر خودتان خوابیده اید مردم بیدارند می دانند که شهرداری از همه ی نهادهای دولتی و شبه دولتی رشوه می گیرد بدون استثناء . و نهادهای دولتی هم از هر کس بدستشان برسد . این فاجعه است و فقط با سرنگونی جمهوری اسلامی درمان پذیر است