ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطیب جمعه تهران: دلمان برای آشتی پر می‌زند

احمد خاتمی از مردم خواست که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مراقب باشند که فضای انتخابات پرتنش نشود. او در هم‌آوایی با رهبر جمهوری اسلامی «آشتی ملی» را بی‌معنا خواند.

احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در سخنانی از مردم خواست که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مراقب باشند که فضای انتخابات پرتنش نشود. بخشی از سخنان او به تکرار نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره «آشتی ملی» و رفع حصر از محصوران اختصاص داشت که گفته بود بی‌معنی‌ست.

احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران

خطیب جمعه تهران در بخشی از خطبه نماز جمعه که به انتخابات در پیش روی اختصاص داشت گفت:

«فضای انتخاباتی جمهوری اسلامی باید متفاوت با فضای انتخاباتی جهان باشد. همه باید فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات می‌شود در انتخابات شرکت کنند چرا که دشمن به دنبال بر هم زدن فضای انتخابات است بنابراین خود ما هم باید مواظب باشیم و اجازه این کار را ندهیم.»

او نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را هم خطاب قرار داد:

«فضای انتخابات نباید فضای عقده گشایی از نظام باشد. کاندیداها و حامیان‌شان نباید به بهانه انتخابات نسبت به نظام جفا کنند و نیز تمامی کاندیداها باید در برابر رأی مردم تسلیم باشند.»

خطیب نماز جمعه تهران به بحث «آشتی ملی» که نخستین بار توسط محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق برای بسته شدن پرونده حصر محصوران مطرح شده بود، اما با مخالفت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد نیز اشاره کرد و گفت که دل او برای آشتی پر می‌کشد اما «آشتی ملی» به معنای «دعوای ملی»ست که به نظر او غلط است. او یک بار دیگر در هم‌آوایی با رسانه‌های نزدیک به بیت رهبری و محافل اطلاعاتی و سپاه پاسداران خواهان توبه محصوران شد.

محمد خاتمی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در دفتر کارش در جمع گروهی از «ایثارگران، جانبازان و آزادگان» طی سخنانی به تهدیدهای دولت دونالد ترامپ علیه ایران اشاره کرده و گفته بود: «معتقدم الان بهترین موقعیتی است که می‌توان فضای آشتی ملی را در کشور حکم‌فرما کرد.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اما ۲۷ بهمن در سخنانی اعلام کرده بود که «آشتی ملی» بی‌معنی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    بله خب،،این آخوندهای حاکم،دلشون میخاد انتخابات ریاست‌جمهوری آروم و بی سروصدا برگزار بشه ،و درستم میگن ،چون اصلن در آیران ،رییس جمهور ،که کاره ای نیست ،فقط یک حماله که نفت رو میفروشه و حقوق نظامی ها و کارمندان دولت رو پرداخت میکنه،،اونکسیکه تو این حکومت همه کاره ست ،رهبره ،که مستقیما توسط توسط آقای پوتین و با نظر مشورتی فرمانده کل سپاه تعیین میشه ،ونه با انتخاب شما مردم ساده لوح ،که بدجور گول حرفای خمینی دجال رو خوردید.