ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یارانه نقدی نزدیک به پنج میلیون نفر تا اول بهمن حذف شد

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که تا اول بهمن‌ماه سال جاری یارانه چهار میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر از افرادی که درآمد ناخالصشان بیش از سه میلیون بود، قطع شد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که تا اول بهمن‌ماه سال جاری یارانه چهار میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر از افرادی که درآمد ناخالصشان بیش از سه میلیون بود، قطع شد.

محمدباقر نوبخت: در صورت پافشاری نمایندگان بر قطع یارانه ۲۰ درصد از اقشار یارانه‌بگیر نارضایتی وسیعی از نظام شکل می‌گیرد.

محمدباقر نوبخت شنبه ۱۴ اسفندماه در جلسه علنی مجلس برای رسیدگی به هزینه‌کرد منابع درآمدی یارانه‌ها در مخالفت با پیشنهاد محمدرضا صباغیان نماینده مهریز مبنی بر حذف یارانه ۲۰ درصد افراد جامعه تا پایان سال ۹۶ گفت: «حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد در راستای احکام قانونی و این موضوع که به صورت هدفمند منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها به اقشاری برسد که نیازمند هستند، صورت گرفت و تا تاریخ اول بهمن سال جاری یارانه نقدی چهار میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر حذف شد.»

نوبخت گفت: «مجلس تأکید داشت یارانه افرادی که تا سه میلیون درآمد دارند، قطع شود. این در حالی بود که بسیاری از خانواده‌ها دارای بیمار صعب‌العلاج، فرزند دانشجو یا مستأجر بودند که با قطع یارانه آنان نوعی بی‌عدالتی اتفاق می‌افتاد.»

به‌گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه اجبار به قطع یارانه ۲۰ درصد از اقشار یارانه‌بگیر جز تحت فشار قرار دادن یارانه بگیرانی که فشار مالی و معیشتی دارند نتیجه دیگری ندارد و در صورت پافشاری نمایندگان بر این مسأله نارضایتی وسیعی از نظام شکل می‌گیرد.

مجلس به هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۹۵، حذف یارانه سه دهک بالای جامعه را تصویب کرد. اما دولت با این استدلال که بانک اطلاعاتی کاملی از درآمد و امکانات مالی یارانه‌بگیران وجود ندارد و شناسایی دهک‌های بالای درآمدی مقدور نیست، از این کار سرباز زد.

در تداوم بحث حذف یارانه‌بگیران، در تابستان سال جاری بحث حذف یارانه چهار میلیون نفر طرح شد.

در دی‌ماه سال جاری نیز علی ربیعی وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی از حذف یارانه سه میلیون نفر خبر داده بود.

یارانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد و به منظور جبران هزینه ناشی از آزاد سازی بهای کالاها و خدمات دولتی برقرار شد و به همه افراد متقاضی، مستقل از درآمدشان، پرداخت می‌شد. در دولت روحانی بحث “هدفمند سازی پرداخت یارانه‌ها” مطرح شد و مجلس دولت را موظف ساخت برای جبران بخشی از کسری بودجه یارانه کسانی که پردرآمد محسوب می‌شوند راحذف کند. در مصوبه سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی، قطع یارانه ۲۴ میلیون تن از یارانه‌بگیران مقرر شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آیهان

    واقعیتش این یارانه رو حذف کنند خیلی بهتره چون دولت 5 ماهه داره میگه میخواهیم یارانه بدیم و هر نفری 30 تومن در واقع این تو گفتار بوده است ولی تو عمل میایم میبنیم که حتی شده برای خیلی از خانواده های 4-5 فقط 30 تومن تعلق گرفته و ملت 5 ماه منتظر اون 30 تومن هستند .

  • niaz niaz

    این ناچیر 45 هزار تومان/ شش سال قدرت خرید مردم کمتر از نصف / ارزش پولی طی 6 سال، سه یک سوم شده! از هطار تمان به 4 هزار توما در مقبال دلار آمرکیا/ سهام عدالت به نصف مردم نداند با وجودی حق مسلمسان بود/ ان صف دیگر هم هنور نگرفتند/ در حالی اگر ثروت های مصادراتی و غارتی ملت ایارن به صورت سهام به هم بدهد تنها سودش می تواند انها از فقر نجات دهد و دیگر برای زنده مانی کار نکنند و بلکه باری زندگان بهتر کار کنند! البته چوبش هم اقتصاد حکومتی ایارن می خور، با از دست دادن بازا رمصرف 80 میلیونی/ با از دست دادن درامد عظیم مالیاتی/ درامدی نست که مالیت داده شود! الان گفتن زیر دو ملیون تومان مالیات معاف است/ عملا 80 درصد جمعیت نمی توانند مالیات بدهد چون درامد کافی ندارند که توان مالیات داشته باشند! حرص و طمع غارت بی رحمانه و لگام گسیخته حکومتی ها، ایران خود حاکمیت را هم از درامد محروم کرد کرده واسیب پذیر و هر ان انتظا رقیام فقرا است!