ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم حبس احمد منتظری به طور مشروط تعلیق شد

حکم قضائی احمد منتظری که چهارم اسفندماه به‌شکل ناگهانی بازداشت و فردای آن روز به مرخصی آمده بود، به حالت تعلیق در آمد.

حکم قضائی احمد منتظری که چهارم اسفندماه به‌شکل ناگهانی بازداشت و فردای آن روز به مرخصی آمده بود، به حالت تعلیق در آمد.

احمد منتظری پس از ۲۴ ساعت بازداشت به مرخصی هشت روزه آمده بود

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله منتظری در فضای مجازی شنبه ۱۴ اسفند ضمن اعلام این خبر افزود، احمد منتظری صبح شنبه با پایان یافتن مدت مرخصی، بر اساس قرار قبلی به دادسرای ویژه روحانیت قم مراجعه کرد، که به او گفته شد حکم مربوطه به حالت تعلیق در آمده است.

دادسرای ویژه روحانیت قم در اطلاعیه‌ای گفته است که احمد منتظری با دادن تعهد حکم قضائی‌اش تعلیق شد.

در این اطلاعیه آمده است که احمد منتظری به «یکی از مرجع تقلید» رجوع کرده و ضمن دادن تعهد به این مرجع دینی خواهان وساطت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شده و خامنه‌ای نیز با تعلیق حکم او موافقت کرده است.

دادسرای ویژه روحانیت قم افزوده است که در یکی از بندهای تعهدنامه احمد منتظری، او پذیرفته که علیه «امنیت ملی» اقدامی نخواهد کرد و مسئولیت اعمال و رفتار بیت آیت‌الله منتظری را برعهده گرفته و تعهد داده است که از هرگونه اقدامی که علیه نظام تلقی می‌شود نسبت به اعضای خانواده و اطرافیان به‌طور جدی جلوگیری کند.

در این اطلاعیه همچنین گفته شده که در صورت نقض تعهدات احمد منتظری، ضمن اجرای حکم صادره، «به اتهامات ارتکابی جدید نیز رسیدگی خواهد شد.»

احمد منتظری چهارشنبه ۴ اسفند در پی احضار به دادگاه، بازداشت و به زندان قم منتقل شد. اما پس از ۲۴ ساعت به او هشت روز مرخصی داده شد.

احمد منتظری به اتهام انتشار فایل صوتی پدرش درباره قتل عام زندانیان سیاسی در دادگاه ویژه روحانیت به ۲۱ سال زندان و سه سال خلع لباس محکوم شده بود. این حکم دی‌ سال جاری به دادگاه تجدیدنظر رفت اما نتیجه آن اعلام نشد. محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تأیید و نهایی خواهد شد.

سایت رسمی آیت‌الله حسین‌علی منتظری ۱۹ مردادماه یک فایل صوتی را برای اولین بار منتشر کرد که در آن آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های سال ۶۷ صحبت و انتقاد می‌کند. این فایل مربوط به دیدار آیت‌الله منتظری با حسین‌علی نیری (حاکم شرع)، مرتضی اشراقی (دادستان)، ابراهیم رئیسی (معاون دادستان) و مصطفی پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین) در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ است. از این سه نفر به‌عنوان اعضای «هیأت مرگ» در کشتار تابستان ۶۷ یاد می‌کنند.

یک روز پس از انتشار این فایل صوتی احمد منتظری به خواست وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، آن را از سایت آیت‌الله منتظری و کانال تلگرامی خود حذف کرد و برای نخستین بار در ارتباط با این فایل به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. او بارها تحت بازجویی قرار گرفت تا اینکه سرانجام دادگاه ویژه روحانیت حکم او را صادر کرد.

احمد منتظری حکم دادگاه ویژه روحانیت را غیرقانونی خوانده و گفته بود که این حکم به قصد اعمال فشار بر او برای جلوگیری از انتشار دیگر فایل‌های مربوط به آیت الله منتظری صادر شده اما در این زمینه اگر وظیفه‌ای احساس کند بدان عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • homa

    در این اطلاعیه آمده است که احمد منتظری به «یکی از مرجع تقلید» رجوع کرده و ضمن دادن تعهد به این مرجع دینی خواهان وساطت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شده و خامنه‌ای نیز با تعلیق حکم او موافقت کرده است اگر این دوستان انقدر عادل هستند از سپاهیان و بسجی ها و امثال این ادمکش ها تعهد بگیرن و حکم کشته شدن قاتلان حکومتی رو بدهند یا آنها نیز با حکومت دست در دست هستند و خواهان قدرت هستند و میگویند هر اشتباهی بکنیم و خون هزاران نفر ریخته شود صلاح نیست حکومت ساقط شود زیرا بعد از ساقط شدن مراجع تقلید و سپاهیان و بسیجی ها را دار میزنند و حتی به خانواده های آنها رحم نمیکنند ای حرام خواران اول بدانید چه میگویید بعد چیز شعر تلاوت کنید دادسرای ویژه روحانیت قم افزوده است که در یکی از بندهای تعهدنامه احمد منتظری، او پذیرفته که علیه «امنیت ملی» اقدامی نخواهد کرد و مسئولیت اعمال و رفتار بیت آیت‌الله منتظری را برعهده گرفته و تعهد داده است که از هرگونه اقدامی که علیه نظام تلقی می‌شود نسبت به اعضای خانواده و اطرافیان به‌طور جدی جلوگیری کند ما مردم که در امنیت هستیم و هیچ اقدامی علیه امنیت ملت صورت نگرفته و فقط بطور مشروع و دینی بر علیه حکومت نا مشروع شما اقدامات به حق صورت گرفته تا پوزه شما به خاک مالیده شود و اناد به قدرت رسیدنتان را همه ببیند انقدر آمریکا آمریکا نکنید انقدر اسراییل اسراییل نکنید چرا مرگ بر روسیه نمیگید؟ ای حرام خواران دزد تنها چیزی که لایق شماست و برای آشتی ملی ضروری است کشتن مقامات حکومت بدست مردم است و حمایت همه جانبه از مردم توسط مردم تا این حکومت به زانو بیفتد و سر خم کند و بگوید چشم