ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قحطی جان ۲۰ میلیون نفر را در چند کشور آفریقایی تهدید می‌کند

سازمان ملل بار دیگر هشدار داد که وضعیت قحطی و خشکسالی در چند کشور آفریقایی به آستانه فاجعه رسیده است. ده‌ها نفر در سومالی بر اثر خشکسالی جان خود را از دست داده‌‌اند

سازمان ملل زنگ خطر دیگری را در مورد قحطی و گرسنگی در چند کشور آفریقایی از جمله در یمن، سودان جنوبی، سومالی و نیجریه به صدا در آورد. جان ۲۰ میلیون نفر در خطر است.

قحطی و خشکسالی بار دیگر به آفریقا بازگشته‌‌اند. این دو پدیده در حال حاضر خانواده‌های بسیاری را در آفریقا تهدید و قبل از همه کودکان را نابود می‌کنند.

هفت کشور در شرق آفریقا و همچنین در نیجریه و یمن در معرض خطر گرسنگی هستند.

به‌گفته سازمان ملل ۲۰ میلیون نفر به‌طور مستقیم در خطرند. در سومالی وضعیت بحرانی است. این کشور برای سومین بار در مدت ۲۵ سال اخیر در آستانه یک فاجعه قرار دارد. زنان بسیاری سرزمین‌های از آفتاب سوخته خود را ترک کرده و به موگادیشو، پایتخت این کشور گریخته‌اند.

روز سه‌شنبه محمد عبدالله فارماجو، رئیس جمهوری سومالی از فاجعه ملی بر اثر خشکسالی خبر داد و حسن علی خیر، نخست‌وزیر سومالی روز شنبه از مرگ دست‌کم ۱۱۰ نفر از مردم این کشور در مدت دو روز سخن گفت.

سازمان ملل از یک فاجعه انسانی در کشورهای آفریقایی می‌گوید و از دولت‌ها و مردم جهان می‌خواهد که مانع از این فاجعه شوند. در سودان جنوبی وضعیت قحطی اعلام شده و نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های فوری هستند.

سازمان ملل می‌گوید برخی از این کشورها را تنها خشکسالی تهدید نمی‌کند بلکه جنگ‌های داخلی نیز موجب جابه‌جایی میلیون‌ها نفر شده است.

هفته گذشته سازمان ملل و دیگر گروه‌های حقوق بشری نسبت به وضعیت بحرانی یمن، فقیرترین کشور خاورمیانه به دنبال دو سال جنگ هشدار داد.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفت نزدیک به نیم میلیون کودک یمنی دچار سوءتعذیه شدید هستند که از سال ۲۰۱۴، آمارشان ۲۰۰ برابر شده است.

سازمان ملل در بهمن‌ماه گفته بود که ۱۲ میلیون نفر در یمن در اثر دو سال جنگ داخلی در خطر گرسنگی و قحطی قرار گرفته‌اند.

به‌گفته سازمان ملل ۴۰۰ هزار کودک در نیجریه دچار سوء تغذیه هستند که اگر به آن‌ها کمک‌های فوری نرسد از هر پنج کودک یک نفر جان خود را از دست خواهد داد. بدین ترتیب ۸۰ هزار کودک در خطر مرگ بر اثر قحطی قرار دارند.

نیجریه افزون بر قحطی از حملات مرگبار گروه تندرو بوکو حرام رنج می‌برد.

سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد که تا پایان ماه مارس به بیش از چهار میلیارد دلار (۳,۸ میلیارد یورو) نیاز دارد تا به حدود ۲۰ میلیون نفر در یمن، نیجریه، سومالی و سودان جنوبی که خطر قحطی آن‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.