ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بر اثر جنگ در شمال سوریه ۶۶ هزار نفر آواره شده‌اند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید ۴۰ هزار نفر در الباب و شهر همسایه آن «تادف»، و ۲۶ هزار نفر در منطقه شرق الباب آواره شده‌اند.

سازمان ملل می‌گوید بر اثر درگیری‌های نظامی در جبهه‌های مختلف استان حلب واقع در شمال سوریه حدود ۶۶ هزار نفر آواره شده‌اند.

آوارگان سوری ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی که روز یکشنبه ۵ مارس / ۱۵ اسفند منتشر کرده، آورده است: «این آمار شامل نزدیک به ۴۰ هزار نفر آواره در الباب و شهر همسایه آن «تادف»، و همچنین ۲۶ هزار نفر دیگر در منطقه شرق الباب می‌شود.»

الباب مقر مهم گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال سوریه بود که توسط ارتش ترکیه و نیروهای شورشی هم‌پیمان آن پس از هفته‌ها نبرد سخت در تاریخ ۲۳ فوریه / ۵ اسفند تصرف شد.

همچنین نیروهای رژیم بشار اسد که از سوی جنگنده‌های روسی پشتیبانی می‌شوند نیز از ماه ژانویه حملاتی را برای متلاشی کردن مواضع داعش در جنوب شرق استان حلب آغاز کرده‌اند.

به‌گفته سازمان ملل «۳۹ هزار و ۷۶۶ نفر از الباب گریخته‌ و به مناطق دیگری در شمال سوریه که تحت کنترل دیگر نیروهای شورشی هستند رفته‌اند.»

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید آن‌ها به دلیل خطرات ناشی از انفجار بمب و مهمات منفجر نشده پراکنده توسط داعش، از بیم جان خود گریخته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است شنبه ۴ مارس / ۱۴ اسفند اعلام کرد که در طول هفته گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر غیرنظامی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند بر اثر پیشروی ارتش سوریه در شرق استان حلب از این منطقه گریخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.