ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم عاملان تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اعلام شد

حجت‌الاسلام قاضی‌ عسگر، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی به‌شکل کتبی گفته‌اند عاملان تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده به چهار سال زندان و یک‌هزار ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی‌ عسگر، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی به‌شکل کتبی گفته‌اند عاملان تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده به چهار سال زندان و یک‌هزار ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

قاضی‌ عسگر یکشنبه ۱۵ اسفند گفت مقامات سعودی در جریان مذاکره با هیئت ایرانی که برای گفت‌وگو درباره مراسم حج سال آینده به ریاض سفر کرده‌اند خبر محکومیت عاملان رویداد فرودگاه جده را داده‌اند.

قاضی‌ عسگر گفت: «مسئولان عربستان اعلام کردند که ما درخواست مجازات شدیدتر برای تخطی‌گران درخواست کرده بودیم اما چون قوه قضائیه عربستان تصمیم گرفته بود دیگر آن‌ها نتوانستند اقدامی انجام دهند اما چهار سال زندان، هزار ضربه شلاق و انفصال از خدمت را رسمآً و کتباً‌ اعلام کرده‌اند که اتفاق افتاده است.»

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ از شناسایی و بازداشت عاملان تعرض به دو نوجوان عمره‌گذار ایرانی خبر داده بود.

۲۷ اسفندماه ۱۳۹۳ هنگام خروج زائران ایرانی، مأموران فرودگاه جده به بهانه بازرسی بیشتر دو نوجوان، آن‌ها را از خانواده‌های‌شان جدا کردند و مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند.

انتشار خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی توسط مأموران فرودگاه جده، واکنش‌های مردم، مقام‌های حکومتی و مراجع تقلید را در ایران برانگیخت و بسیاری نسبت به ادامه سفرهای حج عمره اعتراض کردند.

کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران نیز برای پاسخگویی به وزارت خارجه ایران احضار ‌شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رابطه حکومت اسلام گرا و حکومت قانون جنگل؟!

    در رعبستان و ایارن تحت سطله ملاها و وهابیون و داشیعی و داعشی وراهاف هننس گرا بالغ که آزادانه و بار ضایت رابطه عاطفی و عاشقانه را را دارند اعدام می کنند، ولی متجاوزین به دو نوجوان چهار سال زندان! عجب عدالتی! هر چند مخالف اعدام به ره بهانه ای هستم و در مبرزات خشن مثل تجاوز قتل عمد حبس ابد باید باشد/ ولی می خواهم تناقض مدعیان حققو بشر اسلامی که رعبستان یکمی از سردمدارنش است و نظام ولایی ایارن هم پیروی سعودی هاست

  • Hero

    انتشار خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی توسط مأموران فرودگاه جده، واکنش‌های مردم، مقام‌های حکومتی و مراجع تقلید را در ایران برانگیخت و بسیاری نسبت به ادامه سفرهای حج عمره اعتراض کردند بیخود کردن واکنش نشون دادن اگر راست میگین نسبت به تجاوزاتی که در کشور توسط حکومت بر سر فرزندان مردم اورده شده واکنش نشان دهید مراجع تقلید حکومتی ای مردم جاهل شما چرا واکنش نشون نمیدید مقامات که عاشق قدرتند مثل آخوندا