ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای عراقی دومین پل موصل را تصرف کردند

ارتش عراق با کمک نیروهای متحد خود توانست پلی که دو طرف دجله را به هم وصل می‌کند و به بخش قدیمی موصل منتهی می‌شود را از دست داعش خارج کند.

نیروهای ارتش عراق و متحدانش صبح روز دوشنبه ۶ مارس / ۱۶ اسفند موفق شدند که کنترل پل «الحریه» را از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کنند. این پل دو سوی رود دجله را به هم وصل کرده و به بخش قدیمی موصل منتهی می‌شود.

حملات ارتش عراق و متحدانش برای آزادسازی موصل از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ آغاز و بخش شرقی شهر در ۱۰۰ روز آزاد شد.

به‌گزارش رویترز، پل «الحریه» دومین پل از پنج پل روی رود دجله است که نیروهای عراقی موفق شده‌اند از آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل آن را فتح کنند. عملیات ارتش عراق برای تصرف بخش غربی موصل از ۱۹ فوریه / یکم اسفندماه آغاز شده است.

یک افسر بخش رسانه‌ای نیروی واکنش سریع، واحدی از نیروهای ویژه وزارت كشور عراق که مسئول عملیات کرانه رودخانه دجله است گفت: «ما کنترل انتهای غربی پل را در دست گرفتیم.»

تصرف اولین پل توسط ارتش عراق هفته گذشته انجام شد. این پل در جنوب موصل قرار داشت.

حملات ارتش عراق و متحدانش برای آزادسازی موصل از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد. پس از تصرف بخش شرقی موصل در ۱۰۰ روز، از ماه گذشته حمله برای تصرف بخش غربی آغاز شده است. مناطق بخش شرقی موصل روز ۱۸ ژانویه / ۲۹ دی از دست داعش خارج شد.

ارتش عراق اکنون در حال پیشروی در بخش قدیمی موصل واقع در جنوب این شهر از طریق فتح فرودگاه در چهار روز و همچنین از طرف جنوب غربی شهر است.

در نبرد برای آزادسازی موصل ۱۰۰ هزار نفر از سربازان عراقی، نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند. این شهر از ژوئن ۲۰۱۴ در دست داعش است و مهم‌ترین مقر داعش در عراق محسوب می‌شود.

سازمان جهانی مهاجرت روز گذشته، یکشنبه ۵ مارس / ۱۵ اسفند اعلام کرد که هفت هزار و ۶۱۹ خانواده که تعداد اعضای آن ۴۵ هزار و ۷۱۴ نفر می‌شوند، از موصل گریخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.