ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری خواهان طرح مسئله «حصر خانگی» در مجلس خبرگان شد

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان از او خواست تا موضوع «حصر خانگی» در دستور کار اجلاس دوم خبرگان قرار گیرد.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان از او خواست تا موضوع «حصر خانگی» در دستور کار اجلاس دوم خبرگان قرار گیرد.

علی مطهری می گوید با در دستور کار قرار دادن موضوع «حصر خانگی» در مجلس خبرگان، زمینه رسیدگی به اتهامات همه طرف‌های مؤثر در رویدادهای سال ۸۸ فراهم شود.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در این نامه علی مطهری گفته است که موضوع «حصر خانگی» خلاف اصول ۳۲ تا ۳۷ قانون اساسی است و شعارهای مردم در تشییع جنازه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز «پیام روشنی برای مسئولان داشت».

اصول ۳۲ تا ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی به حقوق افراد در هنگام بازداشت و تبعید و چگونگی محاکمه افراد مربوط است. در میان این اصول قانون اساسی، از جمله در اصل ۳۲ آمده است که «هیچ‌كس را نمی‌توان دستگیر كرد مگر به حكم و ترتیبی كه قانون معین می‌كند»، اصل ۳۴ قانون اساسی دادخواهی را حق مسلم هر فرد دانسته است، اصل ۳۶ حكم به مجازات و اجرای آن را «تنها از طریق ‌دادگاه صالح و به موجب قانون» دانسته و در اصل ۳۷ نیز آمده است که «هیچ‌كس از نظر قانون مجرم‌ شناخته نمی‌شود، مگر این كه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.»

این اصول که در آغاز انقلاب در قانون اساسی گنجانده شدند در جمهوری اسلامی یا هیچگاه اجرا نشده‌اند و یا به شکل ناقص به‌اجرا در آمده‌اند.

از جمله این موارد حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز است. میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

علی مطهری در نامه خود به احمد جنتی نوشته است که با در دستور کار قرار دادن موضوع «حصر خانگی» در مجلس خبرگان، زمینه رسیدگی به اتهامات همه طرف‌های مؤثر در رویدادهای سال ۸۸ فراهم شود.

علی مطهری ۲۲ بهمن، در سالگرد انقلاب، از رایزنی و گفت‌وگو برای دیدار با رهبران محصور نهضت سبز خبر داده اما گفته بود هنوز این دیدار قطعی نشده است.

جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی اصلاح‌طلب نزدیک به یک ماه پیش نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به سران سه قوه و نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان کشور نوشته و در آن خواهان پایان دادن به حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی شدند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در کارزار انتخاباتی خود وعده رفع حصر را داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    تنها راه اصلاح این کشور تغییر قانون اساسی ۱ – کنترل و اداره و صدور فرمان به ارتش شورامی مردمی و ارتش به شورای مردمی و مردم واگذار شود ۲ – سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر مردم و شورای مردمی ۳ – نظارت بر تمام ثروت ملی توسط شورای مردمی و مردم ۴ – ایجاد ستادهای مردمی در تمامی ارگان های حکومتی و دولتی و خصوصی ۵ – حضور مردم و شورای مردمی در تمامی شوراهای و جلسات حکومتی و دولتی و تصویب و اجرا و …… تمام اتفاقت جاری در کشور و حتی صدا و سیما ۶ – کنترل پلیس توسط دولت منتخب مردم ۷ – تشکیل مجلس شورای مردمی ۸ – بر تمامی ارکان ریاست و قدرت سه نفر از مردم و دولت و حکومت نظارت کنند و هم چنین شورای مردمی همه با تصویب این قوانین به خواسته های خود میرسیم به آنهایی که ظلم شده حقشان را پس میگیرم یا با محبت و اجرای عدالت و یا با توسل به قدرت نظامی ارتشمان و تمامی ثروت ها را از چنگ دزدان بیرون می اوریم و نقطه اغاز سرنوشت ما همین روز است و شاد خواهیم بود لطفا نظر رو حذف نکنید مسولین ما تو صدا و سیما حرف های مفت میزنن حداقل ما اینجا برای آیندمون برنامه ریزی کنیم همه مردم فقط برای تصویب این قوانین فریاد بزنید و نمایندگان باید گوش بدن اگر نمایندگان ما هستند اگر نیستند دیگر بهشون رای ندید این قوانین باید تصویب بشه تا ما به قدرت برسیم و مورد ظلم واقع نشم و همه این تظاهرات تکه تکه که انجام میدید و اهداف مختلف و پراکنده ای رو دنبال می کنید به جایی نمیرسه و به گفته حق مردم همگی و بصورت متحد به ظالمان حمله کنید همانگونه که آنها به شما حمله میکنند و نترسید که خدا سخت عاقبت هست و از خدا بترسید اگر ایمان دارید و از انان نترسید