ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ جانشینی، با ده رهبر در آستین

ایرج ادیب زاده − احمد خاتمی گفته است: ده رهبر در آستین داریم، آیا می‌توانند یکی را از آستین درآورند و همه کانون‌های قدرت بپذیرند؟گفت‌وگو با رضاعلیجانی و تقی رحمانی.

احمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان، گفته است که ده رهبر در آستین داریم، آیا به راستی چنین است؟ آیا می‌شود مثل یک شعبده‌باز یکی را از آستین درآورد و گفت این رهبر است و بقیه جناح‌های حکومتی و آیت‌الله‌های ریز و درشت قم و مشهد بپذیرند؟

پس از سید علی خامنه‌ای چه کسی رهبر جمهوری اسلامی خواهد شد؟

در آستانه‌ی سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی ، اکبر هاشمی رفسنجانی به طور ناگهانی فوت کرد و پرسش های بسیاری در مورد چگونگی مرگش به وجود آمد. اگر زنده می‌ماند، شاید می‌توانست بحران مرگ رهبر را کنترل کند. اما اکنون وضع بغرنج شده، بغرنج‌تر از زمانی که خبر سرطان پروستات خامنه‌ای انتشار یافت و بحث بر سر مسئله جانشینی او بالا گرفت.

هفته‌ی پیش احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که کمیته ی محرمانه ای برای تعیین جانشین علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شده است. وی گفت این کمیته به توصیه خود رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شده و صلاحیت تعدادی از شخصیت‌ها را برای احراز پست رهبری پس از خامنه ای بررسی می کند. احمد خاتمی گفت: «ده رهبر در آستین داریم.»

گفت‌وگو با رضا علیجانی و تقی رحمانی

  • احمد خاتمی گفته است که ده رهبر در آستین داریم. آیا قضیه به این سادگی خواهد بود که یکی را از آستین درآورند و همه کانون‌های قدرت بپذیرند؟

این پرسش و سه پرسش دیگر زیر را با دو کارشناس سیاسی، رضا علیجانی و تقی رحمانی،در میان گذاشته‌ایم:

  • ویژگی این دور از انتخاب رهبر چیست؟ چه فرقی با دور قبلی دارد؟
  • مدام از« رئیسی به عنوان کاندیدای رهبری اسم برده می‌شود. آیا اصرار برخی‌ها، از جمله نظر مثبت منسوب به هاشمی رفسنجانی پیش از مرگش، در این باره که رئیسی کانیدیدای رئیس جمهوری شود، برای سوزندان شانس او برای رهبر شدن است؟
  • عده‌ای می‌گویند که انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری و موج افشاگری در مورد نقش هیئت مرگ و شخص رئیسی در کشتار تابستان ۶۷، رئیسی را عملا سوزانده. آیا چنین است، یا این برآورد خوش‌بینانه است؟

بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شوخلوق

    ده تاشون تو جیب جا می شوند؟

  • احمد

    مطرح شدن موضوع انتخاب رهبر را در شرايط حاضر و نظر به نوع مطرح شدن آن نبايد از آن چه به طور بالفعل در جنگ گرگهاي درون رژيم جريان دارد جدا كرد. جداي از اين كه اين يك موضوع وتضاد واقعي در درون رژيم هست و بايد به حل آن بپردازند، بايد توجه داشت كه بعد از مرگ رفسنجاني، انتخاب رهبر يكسويه تر شده است. از طرح اين موضوع در راستاي نتيجه يي كه ولي فقيه در انتخابات رياست جمهوري آن را براي خودش بهترين مي داند استفاده مي كنند. اين را در كنار ساير ترفندها و حمله هايي كه به روحاني مي كنند بايد ارزيابي نمود. انتخاب تركيب و رئيس مجمع تشخيص مصلحت در هفته هاي آتي كه كاري است كه بايد خامنه اي الزاما به آن بپردازد نيز چشم انداز را روشن تر مي سازد.

  • حکومت قانون جنگل؟!

    هیچ چیز ترسناک‌‌تر و شرم‌آورتر از این نیست که چوپان برای پاس داشتن گله‌، سگ‌های بی‌تربیتی نگاه دارد که به سبب نابسامانی یا گرسنگی یا هرزگی، آماده‌ی آزار گوسفندان باشند و به جای صفت سگ، صفت گرگ از خود نشان دهند. افلاطون

  • فرهاد - فریاد

    همانطور که عموسام خمینی را یک شبه از آستین بیرون آورد و از بیابانهای بغداد به پاریس آورد و ناگهان چنان لقمه ی چربی بود که لقمه ای مانند محمدرضا پهلوی را که نوکر حلقه بگوش عمو سام می گفتند همان یک شبه ساقط کرد و خمینی را با سلام و صلوات هواپیمای اختصاصی و ۱۰۰ میلیون دلار روانه ی پایتخت نمود امروز نیز عمو سام خمینی دیگری را برایمان دو قبضه می فرستد از اینرو این جای تعجب ندارد .