ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آگرمان ایرج مسجدی، سردار سپاه و سفیر ایران در عراق تأیید شد

سردار کهنه‌کار سپاه و مشاور فرماندهی سپاه قدس، کارش را به عنوان سفیر ایران در عراق آغاز کرد. هماهنگی شبه‌نظامیان شیعه عراقی از وظایف غیررسمی اوست.

سرانجام بعد از یک ماه، دولت عراق آگرمان (استوارنامه) ایرج مسجدی، سفیر جدید ایران در این کشور را تأیید کرد.

ايرج مسجدی، «مشاور عالی» قاسم سليمانی و سفیر ایران در عراق

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این خبر را تأیید کرده است.

ایرج مسجدی که مشاور عالی قاسم سلیمانی، فرمانده سپاس قدس بوده است، یک ماه پیش به برخی خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران و نهادهای اطلاعاتی گفته بود که به عنوان سفیر ایران در عراق منصوب شده است. وزارت خارجه ایران در آن زمان این خبر را تأیید نکرده بود.

مسجدی گفته بود انتصاب او به عنوان سفیر ایران در عراق می‌بایست مراحل اداری را طی کند.

اثیل نجیفی، استاندار پیشین نینوا،  در همان زمان که شایعه انتصاب «مشاور عالی» فرماندهی سپاه قدس به عنوان سفیر ایران در عراق منتشر شده بود، گفته بود انتخاب ایرج مسجدی، اهدافی بالاتر از دیپلماسی دارد و تجربه نظامی او، روابط ایران و عراق را وارد مرحله‌ی تازه‌تری خواهد کرد.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که وظیفه اصلی سفیر ایران در عراق ایجاد هماهنگی بین گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در این کشور است.

جواد منصوری، از فرماندهان سپاه پاسداران گفته بود: «سفیر ما در عراق و سفیر قبلی عضو نیروی قدس هستند. لبنان و سوریه هم همینطور.»

ایرج مسجدی از فرماندهان جنگ عراق و ایران در سال‌های دهه ۱۳۶۰ است. او در آن سال‌ها رئیس ستاد قرارگاه رمضان، نخستین قرارگاه برون‌مرزی سپاه به فرماندهی محمد باقر ذوالقدر بود.

قرارگاه رمضان هسته مرکزی سپاه قدس به شمار می‌آید و سهم بزرگی در تجهیز سپاه بدر داشته است.

این مقام سپاه در تیر سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره فعالیت سپاه قدس در عراق با تکیه بر تجربه قرارگاه رمضان در سال‌های جنگ گفته بود: « سازماندهی و حمایت از مجاهدین عراقی دقیقاً همان کاری است که امروز نیروی قدس سپاه انجام می‌دهد. قرارگاه رمضان در طول جنگ برای انجام عملیات‌های نامنظم، چریکی، ویژه، اقدامات اطلاعاتی و کار با نهضت‌ها، گروه‌ها و مجاهدین عراقی تشکیل شد.»

پیش از مسجدی، حسن دانایی‌فر، از فرماندهان پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، سفیر ایران در بغداد بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دلسرد

    سپاهیگری وارد فاز رسمی میشود. جالب است که واکنش آمریکا و عربستان را ببینیم. این سپاهیان با آتش بازی میکنند. بر اساس تحلیل غلط فکر میکنند آمریکا ضعیف شده و دخالت نمیکند. البته درست که ضعیف شده ولی دست بر قضا از همین بحرانها برای خروج از بن بست استفاده می کنند. تصور کنید حمله به ایران چنان سوژه ای برای ترامپ است که آب از لب و لوچه ی همه راه می اندازد و صنایع اسلحه را روغن حسابی می زند. همزمان پول از سعودی و حماقت از نظام ولی فقیه. چه شود...

  • مبارزه مدنی با تروریسم

    با برخی از این افراد اشنایی فامیلی دورادور داشته ام در گذشته/ حالا بیرونم/ اما می دانم خصویات اغلب این نظامی های رژیم داشیعی استبدادی-ظالم-فاسد و ترووریتی را: 1 - این افارد نظامی (از جمله سپاهی و بیسجی) که بخصوص سال های جنگ دیدن بسیاری شان مشکلات جسمی ورحی بدخیمی دارند، نمی دانم تا حالا کسی سربازی رفته ومستقیما با این افاراد بخورد داشتهف دسیپلین خشن و گاه تکانه روحی-عصبی ناشی تالامت جنایت جنگی و موج انفجار! موقعی عصبانی می شوند واقعا بی رحم می شوند/ چه کتک ها و شلاق هایی سربزان ب ینوا از اینها نمی خورند/ سربزان را می برند بیگاری، بیگاری در ساختمان سازی تا جمع کردن محصولات کشاورزی و کارتکس را به نام گاگر افعانی پر می کنند و پولش بخ جیب کی زنند/ در نیور یانتظامی وگارد کمرگ به وسیعی اینها فساد مالی دارند رشوه بگیر هستند و راسا توی کارقاچاق/ روجیه مستبد و خودخواه دارند، نوعی مذهب داشیعه جالبی دارند که هر کرای را تویجه می کنند و می گیوند فی سبیال الله است حتی قتل/ به همین دلیل راحت قتل های زنجیره ای انجام میدهند/ پس برای شان نقض حریم خصوصی و گرفتن فیلم از روابط جنسی مردم و بعد انها محکوم کرد کاری ندارد/ مثل اب خوردن انسانه ای خورد می کنند/ 2- اینها به شدت دچار بیاری خودشیفتگی به کیش شخصیت رهبری دارند . نیاز به بت شخصیت پرستی/ اینها خامنه ای ف امام و مرید می دانندف انها الینه خوباخته هستند و اگر کسی بهشان دستور ندهد و خدا انسان گونه بر ایشان حکم نرانند دچار خودباختی هویتی می شوند/ عذاب وجئان جنایتاتی مرتکب شده اند با اطاعات و پرستش اخوندها وجدانشان را آرا م کنند/ خودشان به شدت عقده خقارت دارند/ چون از خانواده اغلب دون پایه و فقیر بوده اند و دوران کودکی سختی داشته و همچین شکست در جنگ 8 ساله ب یحاصل آنها مریض کرده/ این همه جنون در حمایت از دیکتاتوری اسد و دشمنی در حد نازی ها با یهودیان، همگی از جنون و بمیار یروحی خطرناک دارد! برای همین است اخوندها این افارد شبه رباتی وانسان واره در کارهای مهم دیپلماتیک هر روز بیشتر می گمارند/ اطاعت کورکورانه و آمادگی باری ارتکاب جنایت و قتل.