ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمانو: هنوز دولت ترامپ درباره برجام تصمیم نگرفته

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران مذاکره کرده. یوکیا آمانو به آینده برجام بدبین نیست.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ درباره برخی موضوعات از جمله توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی به ایالت متحده آمریکا سفر کرده بود. او در بازگشت به وین درباره دیدارش با رئیس جمهوری آمریکا گفت که با وجود بدبینی ترامپ نسبت به برجام، امیدوار است همکاری خوبی با آژانس انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای با ایران داشته باشد.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمانو گفته است: «خوشبینم که در آینده همکاری خیلی خوبی با آمریکا درباره برجام داشته باشیم.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش‌اش درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده است که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران به پایین‌تر از حد نصاب تعیین شده در توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی رسیده است.

بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایران در نشست «کمیسیون مشترک برجام» با شرکت معاونان وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۵ که ۱۰ ژانویه در وین برگزار شد، متعهد شد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده‌اش را به زیر ۳۰۰ کیلوگرم برساند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفرش به آمریکا با رکس تیلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا هم دیدار و گفت‌وگو کرد. رویترز گزارش داده که در این دیدار که پنجشنبه هفته گذشته انجام شد، آمانو به تیلرسن اطمینان داده که آژانس نظارت کامل و دقیقی بر اجرایی شدن مفاد توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی دارد.

وزارت خارجه آمریکا تاکنون هیچگونه واکنشی به سفر آمانو برای دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ و رکس تیلرسون، رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا نشان نداده است.

آمانو همچنین در وین گفت ایران اعلام کرده که در حال عمل به پروتکل الحاقی است و این اعلان را در آژانس هم ثبت کرده است.

به گفته آمانو، آژانس در حال راستی‌آزمایی این اعلان است اما بررسی آن به زمان‌ نیاز دارد. برای این‌ کار آژانس انرژی اتمی از ایران تقاضا کرده به برخی اطلاعات و برخی تأسیسات دسترسی داشته باشد.

آمانو درباره گفت‌وگویش با وزیر خارجه آمریکا گفته است: «دولت آمریکا تازه کارش را شروع کرده. آن‌ها درباره بررسی موضوعات مختلف از جمله برجام‌اند. هنوز خیلی زود است که از نظر قطعی آن‌ها مطلع شویم.»

آژانس انرژی اتمی بر توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.