ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوئد بهترین کشور و ایران از بدترین کشورها برای زنان است

بهترین و بدترین کشور برای زندگی زنان کجاست؟ در پژوهش سال ۲۰۱۷ چند مؤسسه علمی، ایران از میان ۸۰ کشور رتبه ۷۸ را به دست آورده. آمریکا در رتبه شانزدهم قرار گرفته است.

بر اساس یک تحقیق بین‌المللی در سال ۲۰۱۷، سوئد برای زنان بهترین کشور برای زندگی و ایران در انتهای لیست بدترین کشورها برای زنان است.

طبق تحقیقی درباره کیفیت زندگی در کشورهای متفاوت که مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیای آمریکا به همراهی چند مرکز آماری و تحقیقی دیگر به نام‌های «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت»، یکی از مجله‌های خبری - تحلیلی آمریکا و بخش مشاوره شرکت تبلیغاتی «یانگ و روبیکام» در نیویورک، انجام داده است، امسال کشور سوئد بهترین کشور برای زنان شناخته شد و دانمارک و نروژ رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

در انتهای این فهرست نام ایران، تونس و بولیوی دیده می‌شود که بدترین کشورها برای زندگی کردن زنان هستند. ایران از میان ۸۰ کشور در این زمینه رتبه ۷۸ را در این لیست دارد.

هلند رتبه چهارم و کانادا رتبه پنجم را به‌دست آورده‌اند و آمریکا در رتبه ۱۶ قرار دارد.

نتایج این تحقیق بر اساس پرسش‌نامه‌هایی است که توسط ساکنان این کشورها پر شده‌اند. پاسخ‌دهندگان به پرسش‌هایی درباره حقوق بشر، برابری جنسیتی و نابرابری دستمزد و امنیت پاسخ دادند.

این دومین بار است که چنین تحقیقی انجام می‌شود. سال گذشته نیز این تحقیق بین‌المللی انجام شده بود. در پژوهش سال گذشته ۴۰ کشور و در تحقیق امسال ۸۰ کشور شرکت داشتند. در مجموع ۲۱ هزار نفر در این تحقیق شرکت کرده‌اند.

بر اساس پاسخ‌ها لیست‌های متفاوتی تهیه شده است. برای مثال این‌که کدام کشورها برای پرورش کودکان بهتر هستند یا این‌که کدام کشور به‌طور کلی برای زندگی بهتر است. طبق این تحقیق سوئد بهترین کشور برای رشد و پرورش کودکان نیز شناخته شده است. در فهرست بهترین کشورها برای زندگی، سوئیس رتبه نخست را به‌دست آورده است.

در فهرست بهترین کشورها برای زندگی، ایران در میان ۸۰ کشور رتبه ۷۹ را دارد. همچنین ایران بدترین کشور برای پرورش کودک شناخته شده است.

ایران در مواردی همچون نقض حقوق ‌بشر، نابرابری جنسیتی و شکاف دستمزدها از کشورهایی است که در آمارهای تحقیقی همواره پایین‌ترین رتبه‌ها را کسب کرده است.

هر سال مجمع جهانی اقتصاد کمیت نابرابری جنسیتی و آهنگ پیشرفت آن را در طول زمان، با تمرکز خاص روی شکاف نسبی بین زنان و مردان در چهار زمینه بهداشت، آموزش، اقتصاد و سیاست بررسی می‌کند.

در گزارش سال ۲۰۱۶ مجمع جهانی اقتصاد، ۱۴۴ کشور جهان را از نظر وضعیت شکاف جنسیتی بررسی کرده بود که ایران در رتبه ۱۳۹ قرار داشت. تنها پنج کشور وضعیتی بدتر از ایران داشتند.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس‌جمهوری ایران در این رابطه گفته بود که در جهان تنها ۱۸ اقتصاد وجود دارد که شوهران می‌توانند مانع از اشتغال همسران خود شوند. ایران از جمله این کشورهاست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیامک ظریف کار

    رادیو زمانه بایستی در انتخاب مقاله هایش هوشیارتر عمل کند, چرا که در غیر این صورت آسیبی جدی به ادعای خنثی بودنش می زند. هر آمار مسخره ای را که نبایستی به صرف آمار بودن, درج کرد. این مرکز و مراکز وابسته, سیاست خاصی را دنبال می کنند که ارزش علمی کارهایشان را زیر سوال می برد. تنها کمی آگاهی در مورد زنان در عربستان درست بودن ای آمار را زیر سوال می برد. سیامک ظریف کار روانشناس اجتماعی

  • علی

    تبریک ، تبریک ، تبریک ، ... آنقدر رتبه بندیها زیاد هست و ماهم که الی ماشاءاله در همه آنها ممتاز هستیم مدام باید تبریک رو تکرار کرد. اصلا مثل جریمه دوره دبستان 1000 مرتبه از روی کلمه تبریک باید نوشت.