ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی پیشین شورای نگهبان: با اصلاح آیین‌نامه، اختیارات جنتی محدود شود

نجات‌الله ابراهیمیان که در اعتراض به رد صلاحیت‌ها، از سخنگویی شورای نگهبان استعفا داده بود خواهان اصلاح آئین‌نامه این نهاد نظارتی شد.

نجات‌الله ابراهیمیان که پیش از این به خاطر اختلاف نظرش با احمد جنتی و در اعتراض به رد صلاحیت حسن خمینی برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از سخنگویی شورای نگهبان کناره‌گیری کرده بود، خواهان اصلاح آئین‌نامه شورای نگهبان شد.

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی پیشین شورای نگهبان

ابراهیمیان در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» درباره دلایل استعفایش از شورای نگهبان گفته است:

«من جا را خالی کردم تا دوستانی که نظرشان به نظرات آقای جنتی نزدیک‌‌تر ‌است با ایشان همکاری متقابل داشته باشند.»

او به ضرورت اصلاح آئین‌نامه شورای نگهبان نیز اشاره کرده است:

«آئین‌نامه شورای نگهبان، اختیارات زیادی برای دبیر شورای نگهبان در نظر گرفته. نظر شخصی من این بود و هست که این آئین‌نامه نیاز به اصلاح دارد.»

 ۲۶ دی ۱۳۹۴ همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نجات‌الله ابراهیمیان از سخنگویی شورای نگهبان استعفا داد. بعد از آنکه احمد جنتی با استعفای او مخالفت کرده، ابراهیمیان اعلام کرد استعفایش به تأیید دبیر شورا نیاز ندارد.

سخنگوی مستعفی شورای نگهبان پس از اعلام نتایج انتخابات در اسفند ۹۴، دلایل استعفایش را برشمرد: نحوه رسیدگی به صلاحیت‌ها، سیاست‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مخالفت مداوم احمد جنتی با حقوقدانان شورای نگهبان، و اعمال تبعیض علیه احمد خمینی و رد صلاحیت او در انتخابات خبرگان رهبری.

نجات‌الله ابراهیمیان دارای دکتری حقوق از فرانسه است و سال‌هایی چند در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی سمت‌های گوناگونی را به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ملانجات

    سلام وقت بخیر جناب جنتی دیگه بایدقلوزنجیربشود چون پته پرونده های قدیمی را هم میندازد