ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشتت بیشتر اصول‌گرایان: جلیلی هم جبهه تشکیل می‌دهد

برخی اصولگرایان خواهان کناره‌گیری سعید جلیلی از انتخابات ریاست جمهوری‌اند. او اما اصرار دارد در انتخابات بختش را بیازماید، تا آن حد که در صدد ایجاد تشکل تازه‌ای برآمده.

در حالی که نام سعید جلیلی در لیست ۲۱ نفره نامزدهای «جبهه مردمی نیروهای انقلابی» برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، برخی رسانه‌های خبری در ایران از تلاش جلیلی برای ایجاد یک جبهه جدید خبر داده‌اند. همزمان اخباری مبنی بر مخالفت برخی از سران اصولگرا با نامزدی او در انتخابات منتشر شده است. «سحام نیوز» گزارش داده که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از سعید جلیلی خواسته است از شرکت در انتخابات خودداری کند.

سعید جلیلی

سایت «انتخاب» به نقل از «اخباری که در محافل سیاسی شنیده می‌شود» نوشته است که اطرافیان سعید جلیلی در حال جمع‌آوری امضاء و حمایت‌ طیف‌های نزدیک به او برای اعلام موجودیت جبهه جدیدند.ظاهراً نماینده رهبر ایران در شورای عالی امنیت ملی انتظار داشته به عنوان کاندیدای اصلح «جمنا» معرفی شود اما اصولگرایان روی خوشی به او نشان نمی‌دهند و برخی حتی معتقدند که او نباید در این دوره نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شود.

به عنوان نمونه احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفته است اصولگرایان اگر می‌خواهند در انتخابات برنده شوند باید کسی به جز سعید جلیلی را به میدان بیاورند. زیرا جلیلی نه تجربه دارد و نه محبوبیت. محمد رضا باهنر، عضو تشخیص مصلحت نظام نیز با توجه به تجربه شرکت جلیلی در انتخابات سال ۹۲ بر دو مشخصه او یعنی عدم کارایی و عدم امکان جذب آراء تأکید کرده است.

حتی «جبهه پایداری» - تشکلی که به ریاست مصباح یزدی ایجاد شد و جلیلی نامزد انتخاباتی آن در سال ۹۲ بود از سعید جلیلی به عنوان نامزد مورد نظر خود یاد نمی‌کند و جلیلی نیز تمایلی ندارد که نامش در تشکل مصباح یزدی مطرح شود و به یک معنا «تابلو»ی این جریان شود.

خبر احتمال ایجاد جبهه‌‌ی جدیدی از سوی سعید جلیلی در حالی انتشار می‌یابد که اصولگرایان در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی را برای سر و سامان دادن به گروه‌های پراکنده و متعدد خود آغاز کرده‌اند. از جمله «جبهه مردمی نیروهای انقلابی» (جمنا) با این هدف ایجاد شده که طیف‌های اصولگرا را حتی‌الامکان پیرامون یک نامزد مشترک متحد کند.

عدم توافق نخستین مجمع عمومی «جمنا» بر یک لیست ۱۰ نفره به نگرانی سران اصولگرا دامن زده و آن‌ها در روزهای اخیر هشدار داده‌اند در صورتی که نتوانند بر سر یک نامزد توافق کنند شانسی برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نخواهند داشت.

از همین رو در واکنش به خبر منتشر شده درباره اصرار سعید جلیلی به شرکت در انتخابات و تلاش برای ایجاد تشکلی دیگر، برخی چهره‌های اصولگرا از جمله حسین نقوی‌حسینی، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، بر وحدت اصولگرایان تأکید کرده‌اند و برخی‌ها هم به طور مشخص خواهان کناره‌گیری جلیلی از میدان رقابت‌ها شده‌اند.

سعید جلیلی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود. او یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود و در آن دوره فقط ۴ میلیون رأی کسب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • توجه توجه!

    من از نسل دهه شصتی ها هستم، یادم نمیاد از دوران پهلوی، ولی بعد سال ها مطالعه و خواندن افشاگری ها از زیبکلام تا دیگران، متوجه شدم پهلوی ها علی رغم دیکتاتوری ، واقعا حاکمان وطن پرست بودند و ایران دوستی بودند! و اشتبهاتشان از روی دیکتاتوری و مشاوره بد و کژفهمی و ضعف درک زمانه بود، ولی حکومت داشعی ایران که نمادش خامنه ای وسران سپاه و اطلاعاتی.. اتس، واقعا ضد ملی هستند علاوه براستبداد و ظلم و فساد، اساس این نظام به مثابه یک نیوری اشغال گر است / آن جنگ 8 ساله را بیش از 6 سا کش دادند میلیون ها ایارنی کشته و معلول و آواره کردند و هزار میلیارد دلاری خسارت (تازه به کشور متجاوز عراق دارند باج و کمک می دهند! و خبری از گرفتن غرامت جنگی نیست!) و بحران غنی سازی 12 کش دادند 500 میلیارد دلار خسارت زدند به ملت ایران /کمترین عرق ملی و دلسوزی برای ملت ایران دارد/ یعنی با ثروت ها می توانسیتند ملت ایران از فقر نجات بدهند! ببنید همین سهام عدالت را چگونه دادن ! قسطی و آن هم کمتر دو سوم مردم و بقیه محروم کردند/ قیمت ها به سطح کشورهای غربی رساندند ولی یارنه ها نصفی اش ندادند و آن را با ترفند کاهش قدرت خرید با گران کردن ارز و گرفتن انواع عوارض و مایلت مانند مالیات بر مصرف از مردم پس می گیرند حتی بیشتر ان چندرغاز یارانه، یعنی اینها نمی خواهند مردم از فقر نجات یابد و عامدا می خواهند نسل ایرانی را نابود کنند! اگر دیکتاتور ی محمدرضاشاه در اشتابه خودکامگی اش، تک حزبی رستاخیز درست کرد و اخرین بارقه دمکراسی خواند و خود از دلایل وقوع انقلاب متجرانه و خودزنی مردم ایران شد در به قدتر رساندن رژیم اخوندی داشعی، این نظام فرعونی و ضد بشری، درست برعکس محمدضاشاه عمل می کندولی با همان هدف یعنی نابودی دمکراسی ! یعنی بجای تحزب، جناح باز ی و جبهبه بازی را درست کرده، در این سیستم بدتر از سیستم تک حزبی دیکتاوری (حتی نظام الخدادی کمونیستی تک حزبی چین شرف دارد به این داشیعه!)، عملا بانباز یو مافیا سیاسی و تصحاب ثروت-قدرت به صورتی کاملا تبه کارانه است، جناح ها-جبهه های موقتی میایند بازی نمایشی انتخابات راه می اندازند و صوفو مردم برانگیخته شوی تلیغاتی داشیعه فراهم یم کنندف ولی از فردای انتخابات این جناح ها و جبهه ها ائتلاف های رنگارنگ، رنگ عوض می کنند، تمام گندکاری و فساد و نارکارمدی ویرانی ها را مسئولیتش به گردن نمی گیرند!