ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار قطب دراویش گنابادی

<p>نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت&zwnj;اللهی گنابادی به دادگاه احضار شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای مجذوبان نور که ارگان رسمی دراويش نعمت&zwnj;اللهی گنابادی است، تابنده به &laquo;معاونت در تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت&raquo; متهم شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به اين گزارش، شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحيه ۲۳ تهران به نيابت از دادسرای گناباد، نورعلی تابنده را احضار کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای مجذوبان نور گزارش داده که شبکه بهداشت شهرستان گناباد در اسفند ماه ۱۳۸۷ با &laquo;فشار و اصرار نهادهای امنيتی&raquo;، دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت را ممنوع اعلام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين گزارش می&zwnj;افزايد:&zwnj; &laquo;از آن زمان تاکنون همواره با گزارش&zwnj;های اداره اطلاعات و شکايت شبکه بهداشت، اعضای خانواده متوفيان و متصدی اين مکان به دادگاه احضار و احکام زندان دريافت کرده&zwnj;اند.&raquo;</p> <blockquote> <p>تابنده به &laquo;معاونت در تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت&raquo; متهم شده است</p> </blockquote> <p>نورعلی تابنده که طرفدارانش از او به نام &laquo;مجذوب&zwnj;علی شاه&raquo; ياد می&zwnj;کنند، سرپرستی آرامگاه بيدخت را بر عهده دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در مهر ماه سال ۱۳۸۵ از سوی فرمانداری گناباد در ايام ماه رمضان مجبور به ترک اين شهر شد. تابنده که در تهران سکونت دارد، بنا بر برنامه&zwnj;ای ساليانه، ماه رمضان را در &laquo;بيدخت&raquo; در نزديکی گناباد می&zwnj;گذراند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نورعلی تابنده در سال&zwnj;های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند سالی است که دراويش گنابادی از سوی مأموران امنيتی جمهوری اسلامی &laquo;تحت فشار و محدودیت&raquo; قرار دارند و تعداد زیادی از آن&zwnj;ها نیز به حبس محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ حسينيه دراويش گنابادی در شهر قم هدف حمله قرارگرفت و تخريب شد و عده&zwnj;ای از دراويش بازداشت و محاکمه شدند. سالن اجتماعات دراويش نعمت&zwnj;اللهی اصفهان نيز بهمن ١٣٨٧ تخريب شد. ماموران دولتی در آبان سال ١٣٨٦ &nbsp;نیز حسينيه دروايش گنابادی در شهر بروجرد را تخريب کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رسانه&zwnj;های ايران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنيت ملی اين کشور از پوشش دادن اخبار دراويش گنابادی منع شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت و آيت&zwnj;الله حسين&zwnj;علی منتظری از مراجع تقليد که سال ٨٨ درگذشت، بارها از تخريب حسينيه&zwnj;های دراويش و &laquo;آزار و اذيت&raquo; آن&zwnj;ها انتقاد کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت&zwnj;الله ولی، عارف قرن نهم هجری که هم&zwnj;اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می&zwnj;گردد.</p> <p>&nbsp;</p>

نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت‌اللهی گنابادی به دادگاه احضار شده است.

به گزارش تارنمای مجذوبان نور که ارگان رسمی دراويش نعمت‌اللهی گنابادی است، تابنده به «معاونت در تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت» متهم شده است.

بنا به اين گزارش، شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحيه ۲۳ تهران به نيابت از دادسرای گناباد، نورعلی تابنده را احضار کرده است.

تارنمای مجذوبان نور گزارش داده که شبکه بهداشت شهرستان گناباد در اسفند ماه ۱۳۸۷ با «فشار و اصرار نهادهای امنيتی»، دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت را ممنوع اعلام کرده است.

اين گزارش می‌افزايد:‌ «از آن زمان تاکنون همواره با گزارش‌های اداره اطلاعات و شکايت شبکه بهداشت، اعضای خانواده متوفيان و متصدی اين مکان به دادگاه احضار و احکام زندان دريافت کرده‌اند.»

تابنده به «معاونت در تهديد عليه بهداشت عمومی از طريق دفن اموات در مزار سلطانی بيدخت» متهم شده است

نورعلی تابنده که طرفدارانش از او به نام «مجذوب‌علی شاه» ياد می‌کنند، سرپرستی آرامگاه بيدخت را بر عهده دارد.

وی در مهر ماه سال ۱۳۸۵ از سوی فرمانداری گناباد در ايام ماه رمضان مجبور به ترک اين شهر شد. تابنده که در تهران سکونت دارد، بنا بر برنامه‌ای ساليانه، ماه رمضان را در «بيدخت» در نزديکی گناباد می‌گذراند.

نورعلی تابنده در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.

چند سالی است که دراويش گنابادی از سوی مأموران امنيتی جمهوری اسلامی «تحت فشار و محدودیت» قرار دارند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز به حبس محکوم شده‌اند.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ حسينيه دراويش گنابادی در شهر قم هدف حمله قرارگرفت و تخريب شد و عده‌ای از دراويش بازداشت و محاکمه شدند. سالن اجتماعات دراويش نعمت‌اللهی اصفهان نيز بهمن ١٣٨٧ تخريب شد. ماموران دولتی در آبان سال ١٣٨٦  نیز حسينيه دروايش گنابادی در شهر بروجرد را تخريب کردند.

رسانه‌های ايران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنيت ملی اين کشور از پوشش دادن اخبار دراويش گنابادی منع شده‌اند.

با اين حال مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت و آيت‌الله حسين‌علی منتظری از مراجع تقليد که سال ٨٨ درگذشت، بارها از تخريب حسينيه‌های دراويش و «آزار و اذيت» آن‌ها انتقاد کردند.

پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری که هم‌اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می‌گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>جناب آقای نورعلی تابنده </p> <p>ادب سایت به ز خبر و آن است. مودب باشید.</p>

  • کاربر مهمان

    سلام .خواستم بدونم آیا حضرت آقا در دادگاه بین المللی لاهه کرسی قضاوت دارند؟