ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در چند روز اخیر دو زن در ماهشهر قربانی اسیدپاشی شدند

در یک هفته اخیر دو زن در پارک پتروشیمی شهرستان ماهشهرِ خوزستان قربانی اسیدپاشی شدند. گفته می‌شود یکی از این دو زن باردار بوده است.

در یک هفته اخیر دو زن در پارک پتروشیمی شهرستان ماهشهرِ خوزستان قربانی اسیدپاشی شدند. گفته می‌شود یکی از این دو زن باردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلیل زبیدی، فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در این رابطه گفت: «اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری عوامل اسیدپاشی‌های اخیر در ماهشهر انجام شده است.»

جلیل زبیدی ادامه داد: «سرنخ‌ها و اطلاعات بسیار خوبی در این رابطه به دست آمده و بدون تردید به زودی عوامل این ناامنی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل خواهند شد.»

به گفته زبیدی ‌اکنون گشت‌های محسوس و نامحسوس به صورت دائمی در پارک‌های شهر وظیفه تأمین امنیت را برعهده دارند.

وضعیت عمومی قربانیان این حادثه خوب اعلام شده است.

اسیدپاشی در بسیاری از نقاط ایران تاکنون قربانیان بسیاری داشته است. انگیزه اسیدپاشی‌ها می‌تواند هم بر انتقام شخصی و هم دلایل دیگر استوار باشد.

برای مثال اسیدپاشی‌ به روی زنان در اصفهان، در مهرماه سال ۹۳، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانستند.

خبرهای غیررسمی از قربانی‌شدن ۱۵ تن در این اسیدپاشی‌ها حکایت داشتند اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این قربانیان را چهار نفر عنوان کردند که یکی از آن‌ها جان سپرد.

در ایران عامل اسیدپاشی نیز به قصاص محکوم می‌شود و خود باید با اسید مجازات شود. این برخورد قضائی با عاملان اسیدپاشی نیز بارها مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

در این زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.