ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد: سکوت کنم که کشور را دو دستی بدهند به آمریکا؟

محمود احمدی‌نژاد گفته است که نمی‌تواند نسبت به شرایط کشور سکوت کند. او از همفکرانش خواسته است تا در انتخابات شرکت کنند و خود نیز در انتخابات تماشاچی نخواهد بود.

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید به سکوت ادامه نخواهد داد. او جناح خود را وابسته به «دو جریان سیاسی» کنونی ندانست و گفت نمی‌تواند در انتخابات تماشاچی باشد.

محمود احمدی‌نژاد در جمع اعضای «شوراهای بازخوانی خط امام» - شنبه ۱۴ اسفند

به‌گزارش سایت «انتخاب»، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران در جمع اعضای «شوراهای بازخوانی خط امام» درباره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران سخن گفت. او در این دیدار که روز شنبه ۱۴ اسفند انجام شده و گزارش آن امروز جمعه ۲۰ اسفند منتشر شده است، گفت: «گفته بودم مستقیماً وارد انتخابات نخواهم شد و از کسی حمایت نخواهم کرد اما هیچ‌کس نمی‌تواند در انتخابات و سایر مقاطع نسبت به سرنوشت ملت بی‌تفاوت و تماشاچی باشد و کشور را دو دستی تقدیم دشمنان ملت کند.»

احمدی‌نژاد افزود: «این‌که رهبری فرمودند تو کاندیدا نشو معنی‌اش این نیست که من نسبت به انقلاب و وضعیت کشور بی‌تفاوت باشم و سکوت کنم. سکوت کنم که کشور را دو دستی بدهند به آمریکا؟! سکوت کنم تا مردم را له کنند؟! (...) مملکت را بکنند توی حلقوم آمریکا و ما نگاه کنیم؟! ثروت‌های ملت را بالا بکشند؟! شوخی نداریم در این مسائل.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پنجم مهرماه سال جاری احمدی‌نژاد را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع کرد. این موضع خامنه‌ای به بحث کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست ‌جمهوری سال آینده پایان داد و او در نامه‌ای تبعیت خود را از نظر رهبر اعلام کرد. احمدی‌نژاد سپس در آبان‌ماه به حامیان خود از عدم مشارکت‌اش «به هر شکلی» در انتخابات آینده خبر داد و تأکید کرد که در انتخابات پیش‌رو از کسی حمایت نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد اما این بار در این‌باره گفت: «شرایط چهارماه پیش برای آن زمان و در پاسخ به سئوالات آن مقطع بود، الان شرایط فرق کرده است. خیلی وقت‌ها نمی‌شد مستقیم حرف زد.»

او افزود: «فعلاً و البته فعلاً در مقوله انتخابات مستقیم وارد نمی‌شوم، ولی بقیه دوستان که منعی ندارند.»

محمود احمدی‌نژاد در جمع اعضای «شوراهای بازخوانی خط امام» - شنبه ۱۴ اسفند

احمدی‌نژاد از حمید بقایی، معاون اجرایی خود در دولت دهم که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است حمایت کرد و او را «انسان مؤمن، پاک، ولایی و خط امامی» دانست و از «جریان سومی» که از آن دفاع می‌کند سخن گفت: «ما با صدایی رسا و بلند می‌گوییم به هیچ یک از دو جریان سیاسی کشور وابستگی نداریم.»

به‌گفته احمدی‌نژاد جریانی که او از آن دفاع می‌کند اگر به گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی وابسته باشد نمی‌تواند «در جهت خواسته‌های‌ مردم حرکت کند».

حمید بقایی شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در کانال تلگرامی شخصی‌اش اعلام کرد که برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد خواهد شد. بقایی گفت که به‌شکل مستقل کاندیدا می‌شود و از هیچ جناح و گروهی تبعیت نمی‌کند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود ورود به انتخابات شوراهای شهر و روستا را به خود شوراها واگذار کرد اما افزود: «اگر قرار شد کار انتخاباتی شود و از کسی حمایت کنند همه نروند و دو سه نفر بمانند (...) دوستانی که می‌خواهند وارد کار انتخاباتی شوند، ورود کنند.»

رئیس جمهوری پیشین درباره انتقادهایی که به عملکرد دو دولت نهم و دهم می‌شود نیز گفت که سکوت نخواهد کرد و «پاسخ‌های کوبنده و پی در پی» خواهد داد و «به وقتش سیلی‌های پی در پی خواهد آمد».

او به‌تازگی در دو بیانیه از عملکرد دولت‌های خود در برابر انتقاد «خالی بودن خزانه کشور» و «خالی بودن انبارهای کالاهای اساسی در کشور» در زمان تحویل دولت به حسن روحانی، دفاع کرد و وعده داد که به مرور «به دیگر ادعاها از جمله بدهکار بودن دولت، یارانه‌ها، فساد، مواضع هسته‌ای و درآمد ارزی» نیز خواهد پرداخت.

احمدی‌نژاد که در طول چهار سال دولت حسن روحانی درباره این مسائل سکوت کرده بود، اکنون با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری سعی در تحکیم مواضع همفکران خود را دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    نقریبا از تاکتیکهای ترامپ استفاده میکنه که خودش و دارو دسته اش رو مخالف به اصلاح دو جناح غالب اصولگرا و اعتدال گرا ها نشون بده و در کنار مردم. ببینیم تا چه اندازه بهش میدون میدن .

  • جمشید

    بیچاره سنگ پای قزوین

  • Omid

    آخه چی میگه این احمقی نژاد؟؟ خیلی کم تو اون هشت سال گندزده به اقتصاد و مملکت ،،چقدر أین مردک و دارودسته اش پرووو هستن!!! بروووو گمشوو احمدی نژاد آشغال

  • Omid

    دیگه جمهوری اسلامی به آخر خط رسیده ،اما از مردم عادی بخاری بلند نمیشه چون سخت مقروض و گرسنه هستند،،و می‌ترسند ،فقط با حمله نظامی سرنگون میشوند چون دارای انسجام بالایی هستندو باید این انسجام فرو بریزه

  • homa

    احمدی‌نژاد افزود: «این‌که رهبری فرمودند تو کاندیدا نشو معنی‌اش این نیست که من نسبت به انقلاب و وضعیت کشور بی‌تفاوت باشم و سکوت کنم. سکوت کنم که کشور را دو دستی بدهند به آمریکا؟! سکوت کنم تا مردم را له کنند؟! (…) مملکت را بکنند توی حلقوم آمریکا و ما نگاه کنیم؟! ثروت‌های ملت را بالا بکشند؟! شوخی نداریم در این مسائل آخه چرا انقدر دلسوز هستید چرا واقعا چرا چرا این دلسوزی بی مورد و ریا کارانتون رو کنار نمی گذارید چرا به زور دلتون به حال کشور میسوزه اگر دل امثال شماها به حال ما و ملت نمی سوخت حال ما بهتر از این بود انسان مؤمن، پاک، ولایی و خط امامی انسان مومن دزدی میکنه؟انسان پاک دروغ میگه؟ ولایی و خط امامی دروغ میگه دزدی میکنه و ادم میکشه و همه چی از دستش بر میاد اگر دوتای آخری رو حذف کردی من خودم بهت رای میدم ما با صدایی رسا و بلند می‌گوییم به هیچ یک از دو جریان سیاسی کشور وابستگی نداریم چه فایده داره ادم وابسته به دوتا گروه قبلی نباشه ولی راه اونارو بره و اصول دیکتاتور های جامعه رو الگو خودش کنه این همون میشه پس فایده نداره

  • فرهاد - فریاد

    بارها گفته ام هر گاه در امریکا برای جمهوری خواهان تندرو باران بیاید احمدی نژاد و دوستانش در تهران چترها را باز می کنند همانطور اگر برای دموکراتها باران بیاید اصلاح طلبان چترهایشان را باز می کنند . احمدی نژاد به میدان آمده چون دوست صمیمی اش دونالد ترامپ در امریکا قدرت گرفته است روزی که احمدی نژاد از شرکت در انتخابات منع شده بود آن روز خامنه ای احمدی نژاد و سپاه پاسداران و دوستانش هنوز نمی دانستند زیرا هنوز مذاکرات مورد قبول ترامپ قرار نگرفته بود اما امروز همان دو نفر راننده ای که مخفیانه به ایران آمدند و بعد معلوم شد آنها سناتور های جمهوریخواه بودند و برای مهمانی به تهران آمده بودند تا ۲۰ روز پیش که خبر قبول مذاکرات پشت پرده بده بستانهای بنیان گزار جمهوری اسلامی خمینی ملعون همچنان مطلوب نظر امریکائی هاست و نوکرانشان را همچنان حمایت خواهند کرد از اینرو تندروهای جمهوری اسلامی جشن گرفته و وارد میدان سیاست شدند . ما هنوز نمی توانیم از جزئیات بده بستانهای آقای طائب و احمدی نژاد و مجتبی خامنه ای اطلاع دقیق تری داشته باشیم اما تا انتخابات این جزئیات قطعا افشا خواهد شد بخشی از سوی تندروهای داخلی و بخشی هم از درون کاخ سفید . فعلا تا ۴ سال آینده همه ی فاشیستها و همه ی جنگ طلبها و همه ی کلاهبرداران همه ی دروغگویان و خالی بندان .... روزها و ماهها و سالهای جشن و شادیست و آنها با خالی کردن جیب ملتها وعده های توخالی در ازایش می دهند که باد هواست .