ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فنلاند قانونی برای حقوق برابر زنان و مردان ارائه خواهد کرد

در فنلاند، تمام کارگاه‌هایی که بیش از ۲۵ نیروی کار استخدامی دارند باید مدارکی ارائه کنند که نشان بدهد حقوق زن و مرد برای کار مشابه برابر است.

در فنلاند، تمام کارگاه‌هایی که بیش از ۲۵ نیروی کار استخدامی دارند باید مدرکی نشان دهند که بر اساس آن حقوق زن و مرد برای یک مسوولیت و کار مشابه برابر باشد و حقوق افراد ارتباطی به جنسیت آنها، قومیت، ملیت و گرایش جنسی آنها نداشته باشد.

این پیشنهاد روز چهارشنبه ۸ مارس روز جهانی زنان ارائه شده است.

وزیر امور اجتماعی و برابری فنلاند، تورستین ویگلوندسون، گفته است: «زمان آن رسیده که کاری رادیکال در این زمینه انجام دهیم. حقوق برابر حق انسان‌هاست.»

دولت فنلاند اعلام کرده که این پیشنهاد از پایان ماه حاری، مارس ۲۰۱۷ ارائه خواهد شد. هنوز جزییات این قانون مشخص نشده ولی پرداخت حقوق برابر برای کار برابر برای کارفرمایان چه خصوصی و چه دولتی اجباری خواهد شد.

وزیر برابری فنلاند گفته: «باید این اطمینان حاصل شود که مردان و زنان فرصت‌های مشابهی در محیط کار خواهند داشت. این وظیفه ماست که امکان تحقق این امر را فراهم کنیم.»

ایسلند بعد از نروژ دومین کشوری است که در آن زنان سهمی مساوی در مدیریت شرکت‌ها دارند، اما هنوز حقوق زنان ایسلندی ۱۴ تا ۱۸ درصد کمتر از مردان است.

انتظار می‌رود که این قانون پیشنهادی هم از سوی دولت هم از سوی اپوزوسیون مورد تایید قرار بگیرد و دولت امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ این قانون اجرایی شود. هدف این قانون این است که اختلاف درآمد زنان و مردان تا آن زمان از میان برود.

فنلاند نخستین کشوری است که به زنان حقوق سیاسی بخشیده و امسال نختسین جایزه ۱۶۵۰ هزار یورویی «برابری جنسیتی» را طراحی کرده که به یک فعال متعهد در زمینه ایجاد برابری جنسیتی اعطا خواهد شد.

نخست وزیر فنلاند، یوها سیپیله گفته که این جایزه هر سال داده خواهد شد و نخستین جایزه در این زمینه در جهان است.

سیپیله روز چهارشنبه ۸ مارس اعلام کرد که این کشور صدمین سال‌روز استقلال فنلاند و روز  زنان را با هم جشن می‌گیرد.

زنان فنلاندی نخستین زنان اروپایی بودند که در سال ۱۹۰۶ به حق رای دست یافتند. این کشور ۵.۵ میلیون نفری یکی از مدافعان سریخت حقوق زنان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.