ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عذرخواهی استاندار خراسان جنوبی در پی تحصن تندروهای مذهبی

چهار روز پس از تحصن ائمه جمعه، طلبه‌ها و نیروهای تندروی مذهبی در اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی، او سرانجام در برابر فشارها تسلیم شد و عذرخواهی کرد.

در پی اعتصاب امامان جمعه خراسان جنوبی در مخالفت با برگزاری کنسرت‌های موسیقی، علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی از «مردم شریف و متدین» این استان عذرخواهی کرد.

تحصن طلاب و روحانیون معترض

به گزارش خبرگزاری «مهر»، پرویزی در یک کنفرانس خبری در استان خراسان جنوبی، شنبه ۲۱ اسفندماه گفت که همه مسئولان و مدیران دچار اشتباه می‌شوند و او «شهامت و صداقت» عذرخواهی از مردم را به خاطر اشتباهش دارد.

چهارمین روز پس از تحصن ائمه جمعه، روحانیون و طلبه‌ها و شماری از نیروهای موسوم به حزب‌الهی در اعتراض به سخنان پرویزی، او گفت که قصد توهین به فرهنگ و آداب مردم «متدین» استان خراسان جنوبی را نداشته و مثالی که در مورد آداب و رسوم برخی از اقوام گفته در اشاره به رسوم مردم این منطقه نبوده است.

اعتراض‌ها از ۲۸ بهمن‌ماه و زمانی آغاز شد که استاندار خراسان جنوبی از موضع‌گیری روحانیون و ائمه جمعه علیه برگزاری کنسرت موسیقی در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی انتقاد کرد و گفت که «مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند؛ ساز و دهلشان، تار و دف در همه حوزه‌ها هست و در مراسم عروسی‌های ما در منطقه باختاران‌ها به صورت خیلی مرسوم است که آقایان می‌رقصند، خانم‌ها می‌‌رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»

این سخنان سبب موضع‌گیری‌های اعتراضی از سوی روحانیون، مقامات سپاه، نماینده بیرجند در مجلس شد. سرانجام ۳۰ بهمن تجمعی مقابل دفتر نمایندگی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در بیرجند برگزار شد که تظاهرکنندگان طی آن خواهان برکناری استاندار شدند.

پرویزی واکنش‌ها به سخنان خود را «سوء برداشت» خواند و گفت که به او «نسبت دروغ» داده‌اند.

چند روز پس از سخنان پرویزی در مورد شادی مردم خراسان شمالی، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز در هشتم اسفند در یک سخنرانی گفته بود که «برخی» از شادی مردم ناراحت هستند. او به کنایه پرسیده بود که «چه‌طور گریه به هر مقدار که باشد، حلال است، اما خندیدن و نشاط حرام؟»

افزایش فشارها برای استعفا

وب‌سایت «عصر خبر»، از حامیان دولت حسن روحانی گزارش داد که یکی از مقام‌های وزارت کشور «احتمالاً» به بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی سفر خواهد کرد. سفر این مقام وزارت کشور در واکنش به اعتراض‌های صورت‌گرفته و افزایش فشار بر دولت برای کناره‌گیری پرویزی از سمت خود است.

مخالفان پرویزی سخنان او در مورد شادی مردم در خراسان شمالی را «ضددینی» خوانده‌اند. در هفته‌های گذشته اخبار دیگری نیز راجع به استاندار خراسان جنوبی منتشر شده بود.

برای نمونه، پرویزی اخبار مربوط به جلوگیری او از برگزاری یادواره‌های شهدا در استان خراسان جنوبی را کذب خواند و در ادامه به دفاع از کارنامه خود در مقام استاندار در زمینه‌های بهداشت و درمان، راه، معادن و راه‌آهن پرداخت و گفت دولت یازدهم «توجه خاصی» به استان خراسان جنوبی داشته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    حاک بر سر استاندار و همه دولتیا که جلو یه مشت آخوند بی سر و پا، عقب کشید.

  • سپهر

    یه مشت مفت خور

  • Reza

    آدم خائن ترسو و بزدله...از اینکه دزدی ها و فساد شون فاش نشه ،تن به هر پستی و تحقارت و خفقان میدهند، یه آدم سالم و صالح بین اینها یافت نمی شه.