ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۱۶۰ کشته و زخمی در بمب‌گذاری علیه زائران شیعه عراقی در دمشق

در دو انفجار انتحاری در یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی قبرستان باب الصغیر دمشق دست‌کم ۴۰ تن جان خود را از دست دادند و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند. این زائران شیعه عراقی بودند.

انفجار دو بمب که زائران شیعه را در دمشق هدف قرار داد، به کشته‌‌ و زخمی‌شدن دست‌کم ۱۶۰ زائر عراقی شیعه و برخی دیگر انجامید.

صحنه انفجار در دمشق - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، شنبه ۱۱ مارس در انفجار دو بمب در یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی قبرستان باب الصغیر دمشق دست‌کم ۴۰ تن جان خود را از دست دادند و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شدند. به گفته وزارت امور خارجه عراق، این زائران شیعه عراقی بودند.

این زائران پس از آرامگاه زینب در دمشق به قبرستان باب الصغیر رفته بودند. آرامگاه زینب، نوه محمد پیامبر اسلام در دمشق یکی از زیارتگاه‌های شیعیان در خاورمیانه است.

شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران و حزب‌الله لبنان یکی از نیروهایی بوده‌اند که در کنار بشار اسد علیه مخالفان مسلح او جنگیده‌اند.

هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته، اما تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله لبنان آن را حاصل دو انفجار انتحاری توصیف کرده‌است.

انفجار دوم با اختلافی ۱۰ دقیقه‌ای نسبت به انفجار اول رخ داده‌است. به همین دلیل بخشی از کشته‌شدگان و زخمیان این حادثه را امدادرسان‌هایی تشکیل می‌دادند که پس از انفجار نخست به صحنه بمب‌گذاری رفته بودند.

تصاویر منتشرشده از این حادثه دو اتوبوس به شدت آسیب‌دیده را نشان می‌دهند که تمام پنجره‌هایشان در هم شکسته شده و خون زمین اطرافش را پوشانده ‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی است سازملن مجاهدین خلق ۱۷۰۰۰ هفده هزار نفر از مردم کوچه و بازار را کشته وترور کرده وسپس به نوکری صدام درآمده( عقد) سپس تمام سالن های کاخ های ریاست جمهوری نخست وزیری و حتی توالت های آنها را طی کشیده است تا صد ها میلیارد دلار هزینه جانی مالی به مردم ( خلق) زحمتکش تحمیل کند هنوز نتیجه ی خیانت آنها کاملا روشن نیست

  • naseem

    سازمان مجاهدین خلق مدعی است که جمهوری اسلامی سپاه سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار برای هزینه های جنگی در سوریه خرج کرده است. این سازمان کتابی به نام «ظهور امپراتوری مالی سپاه پاسداران» منتشر کرده و آن را در نشستی در واشینگتن به نمایندگان رسانه ها ارایه داد.