ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توصیه «اکید» وزارت خارجه ایران به احتیاط در سفر به ترکیه

وزارت امور خارجه ایران شرایط ترکیه را موجب نگرانی برای امنیت شهروندان ایرانی مسافر در آنجا دانست و توصیه «اکید» کرد که تنها در صورت وجود «ضرورت غیرقابل اجتناب» به آنجا سفر کنند.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای از شهروندان ایران خواست در سفر به ترکیه احتیاط کنند.

توصیه اکید وزارت خارجه در مورد سفر به ترکیه

وزارت امور خارجه ایران یکشنبه ۲۲ اسفندماه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارت‌خانه منتشر شد، شرایط امنیتی ترکیه در ماه‌های گذشته را موجب نگرانی برای «امنیت و سلامت شهروندان ایرانی» خواهان سفر به آنجا دانست.

در این بیانیه که در آستانه تعطیلات نوروزی منتشر می‌شود، وزارت امور خارجه به شهروندان ایرانی توصیه «اکید» کرده که در صورت وجود «ضرورت غیرقابل اجتناب» به ترکیه سفر کنند و در صورت سفرکردن، «احتیاط لازم» را داشته باشند.

ترکیه در امسال بارها صحنه حمله و بمب‌گذاری نیروهای دولت اسلامی (داعش) و نیز گروه شاهین‌های آزادی کردستان (تاک) بوده‌است.

ایران تنها کشوری نیست که به شهروندان خود تلویحاً توصیه کرده تا از سفر غیرضروری به ترکیه بپرهیزند. ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی نیز پیش از این در یک سال گذشته و در مواقع مختلف چنین توصیه‌ای را به شهروندان‌شان کرده‌اند.

در عین حال، این اولین باری نیست که تهران در مورد ترکیه چنین توصیه‌ای می‌کند. وزارت خارجه ایران در آستانه جشن سال نو میلادی نیز در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست که از سفر غیرضروری به ترکیه بپرهیزند.

با این حال، برخی رسانه‌ها در هفته‌های اخیر و با توجه به سخت‌ترشدن موضع ترکیه نسبت به ایران و بالاگرفتن جنگ لفظی این دو کشور همسایه ایده «تحریم سفرهای نوروزی به آنتالیا» را منتشر کرده‌بودند. این ایده در فضای مجازی نیز از سوی کاربران پخش شده‌است.

دبی یکی دیگر از مقاصد گردشگران ایرانی است که زمزمه «تحریم» سفر به آن نیز به گوش می‌رسد. اما نمی‌توان میزان تأثیر یا فراگیری این ایده تحریم را سنجید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.