ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نظرسنجی آکام: کارزار «نه» پیشتاز همه‌پرسی ترکیه است

طبق نظرسنجی موسسه آکام ۵۷ درصد در ترکیه مخالف تغییرات قانون اساسی مورد حمایت حزب عدالت و توسعه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری هستند.

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده از سوی مرکز پژوهش افکار عمومی اوراسیا (آکام)، اکثریت مردم ترکیه با تغییرات پیشنهادی حزب حاکم در قانون اساسی مخالفند.

یک نظرسنجی کارزار «نه» را در همه‌پرسی ترکیه پیشتاز نشان می‌دهد

به گزارش روزنامه «جمهوریت»، در نظرسنجی موسسه آکام ۵۷ درصد در ترکیه مخالف تغییرات قانون اساسی مورد حمایت حزب عدالت و توسعه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری هستند.

رجب طیب اردوغان به دنبال افزایش قدرت مقام ریاست‌جمهوری و تغییر نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی است. این اهداف در تغییرات پیشنهادی قانون اساسی پیش‌بینی شده که قرار است در ماه آوریل به همه‌پرسی عمومی گذاشته شود.

این همه‌پرسی تا کنون جنجال زیادی برپا کرده. حزب جمهوری‌خواه ترکیه که به ایده‌های کمالیستی نزدیک است و نیز حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب حامی کردها طرفدار پاسخ «نه» در این رفراندوم هستند.

همچنین ممانعت کشورهای اروپایی همچون آلمان، هلند، سوئیس، اتریش و سوئد از برگزاری میتینگ‌های عمومی به نفع کارزار «آری» از سوی دولت ترکیه در این کشورها به تنش‌های بین آنکارا با اتحادیه اروپا دامن زده‌است.

نظرسنجی آکام در سطح ۲۶ استان ترکیه و با شرکت هشت هزار و ۱۲۰ شهروند این کشور برگزار شده است.

با این حال، رویدادهایی همچون انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات متحده و رأی مثبت مردم بریتانیا به برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) در سال گذشته باعث شده تا نظرسنجی‌های انتخاباتی همچون گذشته قابل اتکا نباشند.

همچنین برخی نظرسنجی‌های دیگر که از سوی رسانه‌های حامی اردوغان در ترکیه منتشر شده، کارزار «آری» را در رفراندوم آوریل پیشتاز نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.