ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: رنج کودکان سوری به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است

صندوق کودکان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش‌اش اعلام کرده که سال گذشته میلادی بدترین سال برای کودکان سوری از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش جدید خود سال گذشته میلادی را بدترین سال برای کودکان سوری از سال ۲۰۱۱، آغاز جنگ در این کشور، تاکنون دانسته است.

یونیسف در گزارش خود که دوشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند منتشر شده گفته است که نقض فاحش حقوق بشر علیه کودکان در سال ۲۰۱۶ به «اوج غم‌انگیز» خود رسید.

یونیسف گقته است: «در این وحشیانه‌ترین سال جنگ سوریه، کشتار کودکان، نقص عضو آن‌ها و سربازگیری از کودکان به‌شدت افزایش داشت.»

در این گزارش در مجموع بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد از خشونت مستقیم و نقض شدید حقوق کودکان مستند شده است.

بر اساس این گزارش، تنها در سال گذشته میلادی مرگ خشونت‌بار ۶۵۲ کودک در سوریه ثبت شده است که افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ را نشان می‌دهد. ۲۵۵ نفر از این کودکان در مدارس خود و یا اطراف مدارس کشته شده‌اند. با این حال، این آمار تنها شامل حوادثی می‌شود که یونیسف توانسته است در آن مرگ کودکان و شرایط آن را مورد بررسی قرار داده و تأیید کند، به همین دلیل گمان می‌رود که این آمار «تنها نوک یک کوه یخی را نشان دهد».

افزون بر این در سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۵۰ خردسال در گروه‌های مسلح سربازگیری شدند که این میزان دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۵ است.

از کودکان و نوجوانان نه تنها در اقدامات تدارکاتی جنگ و یا در نگهبانی، بلکه به‌طور مستقیم در خط مقدم جبهه نیز استفاده شده است. در برخی موارد کودکان در اجرای حکم اعدام، برای عملیات بمب‌گذاری و یا به‌عنوان نگهبانِ زندان به‌کار گرفته شده‌اند.

گیرت کاپلر، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در یونیسف می‌گوید: «درد و رنج کودکان سوری به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. میلیون‌ها کودک روزانه با خطری بزرگ مواجه هستند و زندگی آن‌ها دگرگون شده است.»

به‌گفته کاپلر، هر کدام از این کودکان «تأثیرات این رویدادها را در تمام زندگی خود به‌همراه خواهند داشت و این خشونت‌ها عواقب بدی بر سلامت، رفاه و آینده آن‌ها خواهد داشت.»

بر اساس آمار سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۱ که جنگ سوریه آغاز شد، تاکنون ۳۱۰ هزار نفر در این جنگ کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    چه عجب دیگ دیر پز سا زمان ملل مرفه یک قلی خورد