ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع بازنشستگان برای مطالباتشان در دو روز پپاپی

روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفند بازنشستگان در اعتراض به سطح پائین زندگی خود و برای دریافت مطالباتشان دست به تجمع زدند.

صبح دوشنبه ۲۳ اسفند، کارگران بازنشسته صنعت فولاد بطور همزمان مقابل دفتر مرکزی صندوق فولاد تهران و سازمان برنامه بودجه تجمع کردند. روز یکشنبه ۲۲ اسفند نیز جمع زیادی از بازنشستگان کشوری و لشگری همزمان مقابل دفتر ریاست جمهوری در تهران و دفاتر سازمان بازنشستگی کشوری در مراکز استان‌ها تجمع کردند. خواست شرکت کنندگان در هر دو تجمع افزایش مستمری‌ها و پرداخت مطالبات بازنشستگان بود.

تهران ۲۲ اسفند، مقابل دفتر ریاست جمهوری

کارگران بازنشسته صنعت فولاد که برای شرکت در اجتماعات امروز از شهرهای مختلف به تهران سفر کرده بودند، گفته‌اند صندوق بازنشستگی به دلیل نداشتن بودجه هنوز ما به تفاوت افزایش ۱۰ درصدی حقوق چهار ماه ابتدای سال جاری را به آن‌ها پرداخت نکرده است. آن‌ها همچنین ۸ ماه ما به تفاوت مربوط به اجرای طرح همسان سازی که از سال ۹۱ اجرایی شده را طلبکارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا) کارگران بازنشسته فولاد گفته‌اند در زمینه دفترچه‌های درمانی ،بیمه تکمیلی وتامین نشدن هزینه‌های درمانی نیز با مشکلاتی روبرو هستند. آن‌ها گفته‌اند قول‌های مسئولان بی‌نتیجه مانده و بازنشستگان علی رغم اعتراضات مکرر، باز ناگزیر شده‌اند با وجود ضعف جسمانی برای چندمین بار رای پیگیری مطالباتشان به تهران بیایند.

فراخوان تظاهرات روز ۲۲ اسفند بازنشستگان کشوری و لشگری که همزمان در تهران و مراکز برخی استان‌ها برگزار شد از پیش در رسانه‌های اجتماعی اعلام شده بود. آن‌ها خواهان همسان سازی مستمری‌ها و افزایش حقوق خود هستند.

در فراخوان تظاهرات «پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری» که دیروز از جمله در خیابان پاستور برگزار شد، اعتراض بازنشستگان چنین عنوان شده است که علی‌رغم رایزنی‌ها و قول هایی که سازمان برنامه و بودجه و مجلس در رابطه با همسان سازی داده بودند، لوایح را به شکل نامطلوبی تصویب کرده‌اند و سقف دو میلیون تومانی برای همسان سازی شامل حال تعداد بسیاری ازبازنشستگان نمی‌شود. مصوبه اخیر مجلس نیز فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلین را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش داده است.

بخش قابل توجهی از بازنشستگان زیر خطر فقر زندگی می‌کنند و تجمعات متعددی در اعتراض به کاهش سطح زندگی خود برگزار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    دپ چیز در این حکومت ندارد صدا ننگ حاکمان و مرگ گدا