ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جنگ در سوریه ۴۶۵ هزار نفر کشته داشته است»

بر اساس آمار جدیدی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه دوشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند منتشر کرده، جنگ سوریه که از شش سال پیش آغاز شده تاکنون در حدود ۴۶۵ هزار نفر کشته و ناپدیدشده داشته است.

بر اساس آمار جدیدی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه دوشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند منتشر کرده، جنگ سوریه که از شش سال پیش آغاز شده تاکنون در حدود ۴۶۵ هزار نفر کشته و ناپدیدشده داشته است.

به‌گزارش رویترز، این نهاد غیردولتی نزدیک به اپوزیسیون سوریه در گزارش خود به‌طور مشخص از کشته شدن ۳۲۱ هزار نفر و مفقود شدن ۱۴۵ هزار نفر خبر داده است.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بین کشته‌شدگان ۹۶ هزار نفر غیرنظامی هستند که ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها توسط نیروهای دولتی سوریه و متحدان روس، ایرانی و لبنانی‌اش کشته شده‌اند؛ از جمله ۲۷ هزار و ۵۰۰ در حملات هوایی و ۱۴ و ۶۰۰ نفر زیر شکنجه و در زندان‌ها.

بر این اساس، بمباران شورشیان سوری هفت هزار غیرنظامی؛ گروه «دولت اسلامی» (داعش) سه هزار و ۷۰۰ نفر و حملات هوایی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا علیه داعش ۹۲۰ نفر به کشتن داده است. ترکیه که به شورشیان در شمال سوریه کمک می‌کند نیز ۵۰۰ غیرنظامی را کشته است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز روز دوشنبه در گزارش جدید خود نوشت که تنها در سال گذشته میلادی ۶۵۲ کودک در سوریه کشته شدند که این تعداد، افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ را نشان می‌دهد. بیش از یک سوم این کودکان در در مدارس خود و یا اطراف مدارس کشته شده‌اند.

آمار جمع‌آوری‌شده از سال ۲۰۱۴ تنها شامل قربانیانی است که مرگ آن‌ها به‌شکل رسمی ثبت شده است و این بدان معنی است که احتمالاً شمار کشته‌شدگان به‌طور قابل توجهی بیشتر است.

یونیسف گفته است ادامه نبردها دسترسی به دارو در سوریه را نیز دشوار کرده و بسیاری از کودکان نیز بر اثر بیماری و نبود دارو جان خود را از دست داده‌‌اند.

بر اساس تحقیقات کمیته بین‌المللی نجات (IRC) که دوشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند منتشر شده است توانایی کودکان سوری در خواندن و ریاضیات کاهش یافته و اکنون پایین‌تر از دوران قبل از جنگ است.

دیوید میلیباند، مدیرکل کمیته بین‌المللی نجات می‌گوید: «تروما، آوارگی و زخم‌های احتمالی به‌شدت بر توانایی فراگیری کودکان تأثیر منفی می‌گذارد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امید

    روی اسرائیل سیاه روی عربستان ترکیه و امارات و قطر حامیان تکفیر و ترور سفید