ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشن بیست‌هزار نفری چهارشنبه‌سوری در استکهلم سوئد

جشن چهارشنبه‌سوری برای هشتمین سال پی‌درپی، در مرکز شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد برگزار شد. بنا بر اعلام برگزار کنندگان این جشن بیش از بیست هزار نفر در برنامه امسال شرکت کرده‌اند.

جشن چهارشنبه‌سوری، برای هشتمین سال پی‌درپی، در پارک باغ شاه (Kungsträdgården) واقع در مرکز شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد برگزار شد. بنا بر اعلام برگزار کنندگان این جشن بیش از بیست هزار نفر در برنامه امسال شرکت کرده‌اند.

در سال‌های گذشته، برنامه چهارشنبه‌سوری استکهلم، از تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از ایران پخش مستقیم می‌شد. اما امسال این برنامه، علاوه بر این شبکه‌ها، برای اولین‌بار به طور کامل از شبکه ۲ و ۲۴  تلویزیون سوئد پخش مستقیم شد.

در سوئد این جشن آرام آرام از جشنی که تنها ویژه فارسی‌زبانان باشد و در حاشیه شهر برگزار شود، به قلب چند شهر بزرگ سوئد ازجمله استکهلم، گوتنبرگ و مالمو کشیده شده است. به طوری که در چند سال اخیر، علاوه بر فارسی‌زبانان، مهاجران غیر فارسی‌زبان و سوئدی‌های علاقه‌مند به فرهنگ و موسیقی هم از این جشن استقبال کرده‌اند.

جشن چهارشنبه سوری، از نخستین جشن‌های خیابانی و مردمی در سوئد به شمار می‌رود که در ماه مارس، با برگزاری آن به استقبال بهار می‌روند.  از این رو این جشن با گذشت زمان در رسانه‌های سوئدی نیز مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت جشن چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر به حدی بوده که هر سال یکی از وزیران کابینه دولت سوئد در این برنامه در شهرهای مختلف شرکت کرده است. از جمله سال‌های گذشته، وزرای فرهنگ، وزیر امور خارجه و نخست وزیر سوئد در این جشن حاضر شدند یا آن را افتتاح کردند.

«اردلان شکرآبی» وزیر امور مدنی سوئد - «مگنوس آسپه‌گرن» رئیس تئاتر ملی سوئد

امسال نیز این برنامه با خوش‌آمدگویی «مگنوس آسپه‌گرن» رئیس تئاتر ملی سوئد و «اردلان شکرآبی» وزیر امور مدنی سوئد افتتاح شد. سپس مجموعه‌ای از خوانندگان و هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی در روی سن بزرگ این پارک برنامه خود را اجرا کردند.

در بخشی از محل برگزاری جشن در باغ شاه، آتش چهارشنبه سوری تا پایان برنامه روشن ماند تا علاقه‌مندان از روی آن بپرند. آتش‌بازی و رقص نور نیز در خلال برنامه اجرا می‌شد.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته، جشن چهارشنبه‌سوری با آتش‌بازی و نورافشانی آسمان مرکز شهر استکهلم خاتمه پیدا کرد.

تصاویر بیشتری از این جشن را در گالری زیر ببینید:

[sliderpro id="336"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.