ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو فرمانده سپاه: انقلابیون به میدان بیایند

رهبر جمهوری اسلامی از بی‌توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی انتقاد کرده. رقبای روحانی کارزار حمایت از اقتصاد مقاومتی راه انداخته‌اند. نظامیان هم خواهان نقش‌آفرینی بیشتر در مسائل داخلی هستند.

یک فرمانده پیشین و یک فرمانده کنونی سپاه همزمان می‌گویند حکومت اسلامی در بعد خارجی و «بیداری انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی» موفق و در حال پیشروی است اما در بعد داخلی با مشکلات اقتصادی و فرهنگی روبروست. این دو سردار حل مشکلات داخلی را نیز در گرو ورود «افراد انقلابی» به میدان دانسته‌اند؛ کسانی که به فرمان خامنه‌ای لبیک گویند و کشور را از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و نفوذ «تفکر غربی» برهانند.

جعفری فرمانده سپاه پاسداران

محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت و یکی از نامزدان «جمنا» برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶،  چهارشنبه ۲۵ اسفند در اجلاس بسیج لرستان خواستار شکسته شدن «بن‌بست‌های اقتصادی کشور» به دست«رزمندگان» شد. محمدعلی جعفری فرمانده کنونی سپاه پاسداران نیز شامگاه سه‌شنبه ۲۴ اسفند در همایش «حوزه علمیه»، اشاعه «دیدگاه غربی، لیبرالی و غیر انقلابی» در میان مسئولان» را مشکل اصلی کشور خواند و خواهان «پیاده شدن حدود الهی در جامعه و اسلامی شدن همه دستگاه‌ها» شد.

به گفته رضایی، قدرت نظامی حکومت اکنون تا جایی پیش رفته که فرماندهان نظامی ایران در سواحل مدیترانه هستند و به سوریه و عراق مشورت می‌دهند. اما در عرصه داخلی ایران از حل مشکلات ناتوان است. در تولید خودروهای ملی، معیشت اقتصادی، صنعت و کشاورزی به جایی نرسیده چرا که «نیروهای انقلابی هنوز وارد اقتصاد نشده‌اند».

به گفته رضایی، «اگر انقلاب وارد اقتصاد ما شده بود، الان کالاهای ما در بازارهای عراق و سوریه پر شده بود اما اکنون کالاهای ترکیه در این بازارها جریان دارد.»

رضایی خواهان انجام «یک تحول بزرگ از سوی نیروهای انقلابی» شد.

محمد علی جعفری فرمانده کنونی سپاه پاسداران نیز بعد خارجی فعالیت نظام را موفقیت‌آمیز و در حال پیشروی ارزیابی کرد که «روز به روز در حال توسعه و قدرت گرفتن است» اما به گمان او، خطر اصلی همانا «دیدگاه و تفکر غیر انقلابی با مبنای اسلام آمریکایی» است که در منصب‌های کشوری نفوذ کرده و در دانشگاه‌ها علوم انسانی و «فرهنگ غربی» را ترویج می‌کند.

سخنان دو سردار در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، و در بطن مباحث مربوط به رویکرد سیاست خارجی ایران، چگونگی اجرای مفاهیم مورد نظر خامنه‌ای یعنی «اقتصاد مقاومتی» و «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت» عنوان شده است.

خامنه‌ای به تازگی از بی‌توجهی دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی انتقاد کرده و رقبای انتخاباتی روحانی به پیروی از رهبری وارد کارزار  حمایت از اجرای اقتصاد مقاومتی شده اند. نظامیان در این میان، با تاکید بر پیش‌روی‌های خود در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق خواهان نقش بیشتری در مسائل داخلی هستند.

دخالت نظامیان یکی از نکات مورد بحث و جدل انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است. در این دوره انتخابات قرار بود  «قانون جامع انتخابات» به مسائل مختلف مربوط به انتخابات از جمله عدم دخالت نیروهای نظامی در انتخابات صراحت بخشید اما تدوین و تصویب این قانون به بعد موکول شد. با این حال، محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران هفته پیش در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه تاکید کرد که «احدی در سپاه چه از پاسداران و چه از فرماندهان مانند گذشته حق دخالت سیاسی و جناحی در انتخابات و تخریب کاندیداها را ندارند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    مصباح در اولین‌ دیدار خود پس‌ از انتخابات با احمدی‌نژاد می‌گوید:«خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینه‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دوره‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم!! . عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر‌(عج) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌!! و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخه‌ الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعه‌ ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقه‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی ‌ظهور یافته، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام‌(ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبه‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر‌(عج) تحقق‌ خواهد یافت!!

  • زندیق

    ملت دانا و متحد شکست نخواهد خورد . مردم ایران متحد شوید . رستاخیز ملی ایران . ۹۶/۰۲/۲۶. سه روز قبل از انتخابات آخوندی . ***

  • neda

    هنگامه شهیدی : شما که سرهنگ نبودید، چرا روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی - مدنی را معامله کردید؟ خانم شهیدی در بخشی از نامه‌ی خود به حسن روحانی نوشته است: «... اما از دي‌ماه و بهمن‌ماه خبرهايي مي‌رسيد مبني بر اينكه جنابعالي براي شركت مجدد در انتخابات رياست جمهوري و «مصونيت قضايي» برادر محترمتان، در خصوص بازداشت‌هاي اخير با «سازمان اطلاعات سپاه» معامله كرديد و به همين دليل براي اولين بار در دوران رياست جمهوري شما، پروژه مشتركي از سوي «سازمان اطلاعات سپاه» و «وزرات اطلاعات» توانست شكل گيرد و اين دو نهاد اقدام به بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي و مدني بي‌گناهي كردند كه مرغ عروسي و عزاي همه انتخابات‌ها هستند و شما نيز «سكوت» را ترجيح داديد! البته خوب يادم هست در جايي كه پاي بازداشت خواهرزاده تان و نام برخي وزراي كابينه در «پروژه نفوذ» مطرح بود، هر روز فريادتان به آسمان بلند بود كه "روزنامه‌نگار نبايد بازداشت شود! شما كه «حقوقدان» هستيد و مدعي «منشور حقوق شهروندي» لطفا بفرماييد: كجاي اين منشور مي‌گويد كه بدون ابلاغيه كتبي براي متهمي حكم بازداشت صادر شود؟ - كجاي اين منشور مي‌گويد خانواده متهمين تهديد و ارعاب شوند؟ - كجاي اين منشور مي‌گويد يك استاد دانشگاه را از حق تدريس محروم و تهديد به اسيدپاشي كنند و به علت پي‌گيري «حقوق شهروندي» از دست رفته‌اش از «كميسيون امنيت ملي مجلس» و نهادهاي ذي‌ربط، برايش حكم بازداشت صادر كنند تا صدايش خفه شود؟ - كجاي اين منشور نوشته است دو روز پس از نوشتن و انتشار دل‌نوشته‌اي از روزهاي زندان وحشتناك سال ٨٨، در كمال بي‌اخلاقي و بي‌تقوايي عكس‌هاي خانوادگي مراسم عروسي فرزندان اينجانب و مهندس آقايي را در شبكه‌هاي مجازي منتشر و ما را متهم به برگزاري عروسي مختلط در باشگاه دولتي (بانك صنعت و معدن) كرده و آقاي «خاتمي» رييس دولت اصلاحات را نيز متهم به حضور در عروسي مختلط! كنند و وقتي پيگير محاكمه و مجازات خاطيان (كانال تلگرامی قيچي) مي‌شويم به جاي آنها ما بايد به زندان برويم؟ شما قرار بود در روزهاي پس از خفقان دوره احمدي‌نژاد 'راه نفس اصلاح طلبان' باشيد نه اينكه مانند احمدي‌نژاد براي رسيدن به رياست جمهوري نفس آنها را نيز بِبُريد!

  • hgjghjg

    یک فرمانده پیشین و یک فرمانده کنونی سپاه همزمان می‌گویند حکومت اسلامی در بعد خارجی و «بیداری انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی» موفق و در حال پیشروی است اما در بعد داخلی با مشکلات اقتصادی و فرهنگی روبروست اره داعش خخخخ خیال کردی حکومت از آن لایقان است ن شما و امثال شما این دو سردار حل مشکلات داخلی را نیز در گرو ورود «افراد انقلابی» به میدان دانسته‌اند؛ کسانی که به فرمان خامنه‌ای لبیک گویند و کشور را از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و نفوذ «تفکر غربی» برهانند اگر واقعا درد شما این بود علاج میشد درد شما چیزهای دیگر است محمدعلی جعفری فرمانده کنونی سپاه پاسداران نیز شامگاه سه‌شنبه ۲۴ اسفند در همایش «حوزه علمیه»، اشاعه «دیدگاه غربی، لیبرالی و غیر انقلابی» در میان مسئولان» را مشکل اصلی کشور خواند و خواهان «پیاده شدن حدود الهی در جامعه و اسلامی شدن همه دستگاه‌ها» شد حدود الهی رو اول در مورد حکومت و اعضای حکومت و دولت اجرا کنید بعد میرسیم به مردم ربا قتل دزدی ظلم همه اینها رو در مورد کسانیکه در حکومت و دولت و وابسته به دولت و حکومت هستند اجرا کن به گفته رضایی، قدرت نظامی حکومت اکنون تا جایی پیش رفته که فرماندهان نظامی ایران در سواحل مدیترانه هستند و به سوریه و عراق مشورت می‌دهند. اما در عرصه داخلی ایران از حل مشکلات ناتوان است. در تولید خودروهای ملی، معیشت اقتصادی، صنعت و کشاورزی به جایی نرسیده چرا که «نیروهای انقلابی هنوز وارد اقتصاد نشده‌اند مشاوره ادم کشی که کاری نداره اینجاست که نشان دهنده حکومت غیر اسلامی غیر انسانی شماست چون مردم سوریه به حق برای عدالت قیام کردند و آرزوی ما پیروز شدن آنهاست و متحد شدنشان با مردم ایران است

  • Omid

    خب درست میگه سردازجعفری،،،اما این مهمه که کی حاضره بیاد و‌ این حکومته سرتاپا فساد و ظلم و تبعیض رو دوباره سرپا کنه،،،این حکومت عمرش تموم شده و افتاده تو خرج باید ردش کنند بره ،،و یک حکومت بروز و درست مثله حکومت ترکیه بیاد سرکار

  • قیام

    احتمالا همچنان قتل های زنجیره ای به شکل مرموزتر و پنهانی تر مثل چند دهه قبل، همچنان ادامه دار ان هم به شکل قتل عام پنهانی یک ملت به نام ایران! اصرار به فقر و کاهش قدرت خری مردم، که از سوی همه دولت های تداکچی و نهادهای تحت حاکیت ئنبال می شود و امسال هم با تکرار شد با تصویت حداقل مزد زیر خطر فقیر (بخور نمیر/زنده مانی) بجیا تایین مزد برای زندگانی انسانی نرمال/قیمت های به سطح کشورهیا جهان اول یدارند می برند در اقتصاد حکومتی 80 در صدی شان (بیشتر درست شبه دولتی است) ولی مزدها در حد جهان سومی نگه داشته اند!، افزایش بیماریهای روانی و جسمی، عامدا بحرانسازی و این کشور مستعد سعادت را که فقط مزیت های نسبی چون ذخایر سوخت فسیلی و موقعیت ممتاز جغرافیایی اش کافیست آن را از ثروت مندترین ملت های جهان کند! ولی در تحریم دایمی و بجران سازی گذاشتن! عامدا کاری کردن فرار مغزها شدت یابد، همگی نشانه یک وجود یک دولت اشغال گر داشیعی است برای نسل کشی مردمان ایران! تنها ره قیام دمکراسی ایران است/ یک دولت انتقالی اپوزیسوین واقعی ایرانی و نیرو ی آزادی بخش با کمک خارجی که ضمن آزادی ایارن، از تجزیه کشور ممتاز ایران و تبدلش به سوریه دیگر جلوگیری کند!

  • میر ز ا رضا

    به عبارت ساده تر برای حفظ «حرم خمینی» در ایران همچون حفظ «حرم زینب» در سوریه وقت کشتن و قتل عام داخلی توسط قصابان رژیم آخوندی (انقلابیون؟!؟) فرا رسیده است.

  • صمد

    انقلاب جنبشی است که به سرنگونی نظام حاکم می انجامد. اگر منظور ایشان از انقلاب همان برانداز است، بسیار با او موافق هستم. وقت وقت براندازی نظام جاری ایران است. ببینید ما ایرانی ها چه راحت به تفاهم می رسیم.