ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام ۱۰ زندانی در مدت شش روز در ایران

در طول این هفته ۱۰ زندانی از زندان‌های زاهدان، چابهار، قزوین و ارومیه اعدام شدند.

در طول این هفته ۱۰ زندانی از زندان‌های زاهدان، چابهار، قزوین و ارومیه اعدام شدند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از جمعه ۲۱ اسفندماه تا چهارشنبه ۲۵ اسفندماه، ۱۰ زندانی در شهرهای زاهدان، چابهار، قزوین و ارومیه اعدام شدند.

در روز گذشته، سه‌شنبه ۲۴ اسفند، دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اجرای حکم اعدام یک زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر و یک زندانی با اتهام قتل در زندان مرکزی قزوین خبر داد.

در همین روز چهار زندانی نیز با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند.

در روز یکشنبه ۲۲ اسفند نیز سه زندانی در زندان‌های زاهدان و در روز شنبه ۲۱ اسفند یک زندانی در زندان چابهار به اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شدند.

گفته می‌شود افزایش اعدام زندانیان بلوچ اهل سنت متهم به حمل مواد مخدر در پی دستور محرمانه رئیس قوه قضائیه نسبت به «تسریع اعدام زندانیان اهل سنت» است.

مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در همین زمینه در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نگرانی خود نسبت به انتشار گزارش‌هایی مربوط به دستور محرمانه رئیس قوه قضائیه در «تسریع اعدام زندانیان اهل سنت» را ابراز کرده و خواهان پیگیری این موضوع شده بود.

همچنین، در روز ۲۲ اسفندماه، دادستان تهران، جعفری دولت‌آبادی از صدور حکم اعدام برای دو متهم زن و مرد یک پرونده با اتهام «افساد فی الارض از طریق فعالیت در یک فرقه نوظهور» خبر داد.

جعفری دولت‌آبادی در این رابطه گفت: «متهمان متشکل از یک زن و یک مرد، با راه‌اندازی یک فرقه و جذب افراد، در زمینه جاذبه‌های انحرافی جنسی فعالیت می‌کردند و این پرونده به اتهام افساد فی‌الارض به صدور حکم اعدام منتهی شده و هم‌اکنون در مرحله رسیدگی به اعتراض در دیوان عالی کشور است.»

در روز گذشته همچنین حکم قصاص جوان ۲۰ ساله‌ای که متهم شده بود در چهارشنبه‌سوری سال ۹۳ با پرتاب نارنجک دست‌ساز در خیابان، باعث مرگ یکی از سربازان نیروی انتظامی شده، از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صادر شد.

هرانا همچنین گزارش داده است که امروز، چهارشنبه ۲۵ اسفند سه زندانی جوان که در یک پرونده به اتهام «آدم‌ربایی و تجاوز»، به اعدام محکوم شده بودند اما از شاکی رضایت گرفته و از مرگ رهایی یافته بودند، در دادگاه کیفری استان تهران بار دیگر به اعدام محکوم شدند.

استدلال دادستانی به دادگاه این بود که «این سه نفر با جرمی که مرتکب شده‌اند باعث اخلال در نظم عمومی جامعه و تشویش اذهان شهروندان شده‌اند پس باید به اشد مجازات محکوم شوند.»

درحالی که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش مجازات اعدام است، روند اعدام در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

نمایندگان مجلس پیش‌تر از قوه قضائیه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم پنج هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با این‌حال قوه قضائیه در عمل به این مطالبه نمایندگان بی‌اعتنایی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.