ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالانه ۳.۵ میلیون مترمکعب چوب از جنگل‌های شمال برداشت می‌شود

ستار بابایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران می‌گوید در شمال کشور سالانه ۳.۵ میلیون مترمکعب چوب برای مصرف زندگی روستاییان و دامداران برداشت می‌شود که باید این امر مدیریت شود.

ستار بابایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران می‌گوید در شمال کشور سالانه ۳.۵ میلیون مترمکعب چوب برای مصرف زندگی روستاییان و دامداران برداشت می‌شود که باید این امر مدیریت شود.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ستار بابایی بحث متخلفان قاچاق چوب با کسانی که چوب را برای گذران زندگی استفاده می‌کنند متفاوت دانست و افزود در ۱۰ سال اخیر حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ گزارش مردمی دریافت شده که ۶۰ درصد از این گزارش‌ها مربوط به تخلفات قاچاق چوب بوده و صحت داشته است.

او گفت تا زمانی که مشکلات و نیازهای جنگل‌نشینان، از جمله مسئله گازرسانی حل نشود نباید انتظار داشت که مردم برای تأمین حداقل‌های نیاز سوخت از بریدن چوب درختان جنگل استفاده نکنند.

جنگل‌های ایران به عنوان یکی از مهمترین ذخیره‌گاه‌های طبیعی و حیاتی با سرعتی بیشتر از بسیاری از کشورهای جهان در حال نابودی است. آتش‌سوزی‌های گسترده، آفت و بیماری‌های مختلف، برداشت بیش از اندازه، تغییر کاربری جنگل‌ها به زمین‌های کشاورزی و فشار بیش از حد انسان به این مناطق عامل اصلی نابودی آن‌هاست.

نمایندگان مجلس ایران بهمن‌ماه سال جاری در مصوبه‌ای بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های شمال کشور را ممنوع کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.