ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فاطمه کروبی: حقوق رايج يک زندانی را هم ندارم

<p>فاطمه کروبی، پيش از بازگشت به&nbsp;بازداشت خانگی در گفت&zwnj;وگويی شرايط کنونی خود و همسرش مهدی کروبی را شرح داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش سحام&zwnj;نيوز، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، از رهبران مخالفان حکومت ايران، غروب روز گذشته پس از انجام بخشی از امور درمانی خود، به حبس خانگی بازگشت.</p> <p><br /> سحام&zwnj;نيوز روز سوم ارديبهشت&zwnj;ماه جاری خبر داده بود فاطمه کروبی برای انجام معاينات پزشکی از حبس خارج شده است.</p> <p><br /> وی به همراه همسرش مهدی کروبی از تاريخ ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ در حبس خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p><br /> فاطمه کروبی در مصاحبه کوتاه خود پيش از بازگشت به حبس خانگی در مورد شرايط بازداشت خود گفت: &laquo;واژه حصر که در بيرون رايج است درست نيست زيرا مأموران امنيتی نه تنها تمام مجتمع مسکونی را تصرف کرده&zwnj;اند بلکه حتا آپارتمان مسکونی ما را نيز در اختيار دارند.&raquo;</p> <p><br /> خانم کروبی افزود: &laquo;تا پيش از عيد شرايط بسيار سخت و و برخوردها خشن بود و اساسأ من و همسرم از حقوق اوليه يک زندانی انفرادی هم برخوردار نبوديم. اما در سال جديد رويکرد ديگری حاکم شد و اوضاع حبس من و همسرم کمی بهتر گرديد.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> فاطمه کروبی: توسل به اراذل و اوباش کاری ساده برای حکومت&zwnj;های ديکتاتوری است و امروز می&zwnj;بينيم که در کشورهای ديگر منطقه نيز اعمال می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>با اين&zwnj;حال فاطمه کروبی گفت: &laquo;من حقوق رايج يک زندانی نظير حق هواخوری روزانه و يا دسترسی به تلفن؛ حتا برای يک بار هم در ۷۱ روز گذشته نداشته&zwnj;ام.&raquo;</p> <p><br /> وی گفت همسرش مهدی کروبی از روحيه &laquo;بسيار خوبی&raquo; برخوردار است و &laquo;آماده پرداخت هر هزينه&zwnj;ای&raquo; است.</p> <p><br /> خانم کروبی در بخش ديگری از سخنان خود به روزهای پس از راهپيمايی ۲۵ بهمن&zwnj;ماه اشاره کرد که شش شب متوالی عده&zwnj;ای که وی آن&zwnj;ها را اراذل و اوباش ناميد، در برابر خانه کروبی دست به تجمع زده و عليه او شعار دادند.</p> <p><br /> راهپيمايی ۲۵ بهمن&zwnj;ماه به دعوت مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، يکی ديگر از رهبران مخالفان دولت به پشتيبانی از مردم تونس و مصر برگزار شد که طی آن دو نفر کشته، ده&zwnj;ها نفر زخمی و گروه بسياری بازداشت شدند.</p> <p><br /> وی گفت افراد حمله&zwnj;کننده &laquo;در سايه حمايت&zwnj;های نيروهای امنيتی و نظامی به فحاشی، سلب آسايش از همسايگان در نيمه&zwnj;های شب، سرقت اموال نظير دوربين&zwnj;های مداربسته، تخريب منزل و نهايتأ انداختن نارنجک&zwnj;های صوتی به منزل پرداختند.&raquo;</p> <p><br /> خانم کروبی افزود: &laquo;توسل به اراذل و اوباش کاری ساده برای حکومت&zwnj;های ديکتاتوری است و امروز می&zwnj;بينيم که در کشورهای ديگر منطقه نيز اعمال می&zwnj;شود اما فراموش نکنيم که لکه ننگ آن برای حاکميت باقی خواهد ماند.&raquo;</p> <p><br /> ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد نيز هم&zwnj;زمان با مهدی کروبی و فاطمه کروبی در بازداشت خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p><br /> تاکنون نهادهای حقوق بشری بين&zwnj;المللی و چندين دولت خواهان آزادی آن&zwnj;ها شده&zwnj;اند اما جمهوری اسلامی ايران پاسخی به اين خواسته نداده است. <br /> &nbsp;</p>

فاطمه کروبی، پيش از بازگشت به بازداشت خانگی در گفت‌وگويی شرايط کنونی خود و همسرش مهدی کروبی را شرح داد.

به گزارش سحام‌نيوز، فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، از رهبران مخالفان حکومت ايران، غروب روز گذشته پس از انجام بخشی از امور درمانی خود، به حبس خانگی بازگشت.

سحام‌نيوز روز سوم ارديبهشت‌ماه جاری خبر داده بود فاطمه کروبی برای انجام معاينات پزشکی از حبس خارج شده است.

وی به همراه همسرش مهدی کروبی از تاريخ ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ در حبس خانگی به‌سر می‌برد.

فاطمه کروبی در مصاحبه کوتاه خود پيش از بازگشت به حبس خانگی در مورد شرايط بازداشت خود گفت: «واژه حصر که در بيرون رايج است درست نيست زيرا مأموران امنيتی نه تنها تمام مجتمع مسکونی را تصرف کرده‌اند بلکه حتا آپارتمان مسکونی ما را نيز در اختيار دارند.»

خانم کروبی افزود: «تا پيش از عيد شرايط بسيار سخت و و برخوردها خشن بود و اساسأ من و همسرم از حقوق اوليه يک زندانی انفرادی هم برخوردار نبوديم. اما در سال جديد رويکرد ديگری حاکم شد و اوضاع حبس من و همسرم کمی بهتر گرديد.»

با اين‌حال فاطمه کروبی گفت: «من حقوق رايج يک زندانی نظير حق هواخوری روزانه و يا دسترسی به تلفن؛ حتا برای يک بار هم در ۷۱ روز گذشته نداشته‌ام.»

وی گفت همسرش مهدی کروبی از روحيه «بسيار خوبی» برخوردار است و «آماده پرداخت هر هزينه‌ای» است.

خانم کروبی در بخش ديگری از سخنان خود به روزهای پس از راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ماه اشاره کرد که شش شب متوالی عده‌ای که وی آن‌ها را اراذل و اوباش ناميد، در برابر خانه کروبی دست به تجمع زده و عليه او شعار دادند.

راهپيمايی ۲۵ بهمن‌ماه به دعوت مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، يکی ديگر از رهبران مخالفان دولت به پشتيبانی از مردم تونس و مصر برگزار شد که طی آن دو نفر کشته، ده‌ها نفر زخمی و گروه بسياری بازداشت شدند.

وی گفت افراد حمله‌کننده «در سايه حمايت‌های نيروهای امنيتی و نظامی به فحاشی، سلب آسايش از همسايگان در نيمه‌های شب، سرقت اموال نظير دوربين‌های مداربسته، تخريب منزل و نهايتأ انداختن نارنجک‌های صوتی به منزل پرداختند.»

خانم کروبی افزود: «توسل به اراذل و اوباش کاری ساده برای حکومت‌های ديکتاتوری است و امروز می‌بينيم که در کشورهای ديگر منطقه نيز اعمال می‌شود اما فراموش نکنيم که لکه ننگ آن برای حاکميت باقی خواهد ماند.»

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد نيز هم‌زمان با مهدی کروبی و فاطمه کروبی در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.

تاکنون نهادهای حقوق بشری بين‌المللی و چندين دولت خواهان آزادی آن‌ها شده‌اند اما جمهوری اسلامی ايران پاسخی به اين خواسته نداده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان مشقاسم

    <p>این حکومت آنقدر دروغ گو ودغل و حقه باز است که در برابر درخواست خانم کاترین اشتون که خواستار آزادی این چهارتن شده بود اظهار کرده است آنان زندانی نیستند. آنها را محافظت می کنیم که جانشان درامان باشد و کسی به آنان حمله نکند. من باید به این دروغگو های دغل باز و در راس آنان عظما بگویم آنکه باید ازجانشان محافظت کنید که مردم تکه پاره شان نکنند اول عظما جان خودت هستی، بعد رئیس جمهوری است که فعلا ده روز است به چاه جمکران فرو رفته شاید هم از ترس جانش، بعد هیات دولت بعد نمایندگان مجلس و روسای قوای سه گانه و تمام فرماندهان قاتل نیروهای نظامی و انتظامی و بقیه آدمکشان جمهوری اسلامی واقعا که ننگ بر شما باد. حیا نمی کنید این همه دروغ می گویید. ادعا می کنید که حکومت ما اسلام ناب هم هست. </p>

  • jeiran

    <p>به درک که ندارید بهتر حالا یه کم میفهمید بجه هامون تو زندانهاتون چی میکشن البته اگر واقعا در حبس خانگی باشید</p>