ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها پناهجوی سومالیایی در سواحل یمن کشته شدند

قایق پناهجویان سومالیایی هدف یک فروند بالگرد «آپاچی» قرار گرفت. معمولاً عربستان سعودی و متحدانش با این نوع بالگرد آمریکایی به مواضع شیعیان حوثی حمله می‌کنند.

در سواحل غربی یمن قایق حامل پناهجویان سومالیایی هدف حملات هوایی قرار گرفت و ۳۱ نفر از آن‌ها کشته شدند.

مرگ ۳۱ پناهجوی سومالیایی در حمله یک بالگرد به قایق آن‌ها در سواحل یمن

به‌گزارش رویترز، گارد ساحلی این منطقه گفته که این حمله شامگاه پنج‌شنبه ۱۶ مارس / ۲۶ اسفند توسط یک بالگرد از نوع «آپاچی» انجام شده است.

منطقه مورد حمله در دست شبه‌نظامیان شیعه حوثی است و در هفته‌های اخیر نیروهای ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی بارها با بالگرد «آپاچی» به مواضع حوثی‌ها حمله کرده‌اند.

بالگرد «آپاچی» در آمریکا تولید می‌شود و به ارتش کشورهای متحد آمریکا، از جمله عربستان سعودی نیز فروخته شده است.

در جنگ یمن، عربستان سعودی و متحدانش از نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن حمایت می‌کنند و ایران از شیعیان حوثی پشتیبانی می‌کند.

این پناهجویان که اسناد رسمی پناهندگی سازمان ملل را داشتند هنگامی در نزدیکی تنگه باب المندب هدف حمله قرار گرفتند که از یمن عازم سودان بودند. باب المندب خلیج عدن را به دریای سرخ وصل می‌کند.

به‌گفته یک ملوان که در قایق بود، ۸۰ پناهجو نجات داده شدند.

هنوز اطلاعات رسمی در مورد این‌که چه نیرویی مسئول این حمله است منتشر نشده است.

از دو سال پیش تاکنون عربستان سعودی عرصه دریایی یمن را مسدود کرده است. کشتی‌ها تنها در موارد استئنائی می‌توانند در بنادر یمن لنگر بزنند. این اقدام به‌منظور جلوگیری از ارسال تجهیزات به شیعیان حوثی صورت گرفته است. این مسدودیت شامل مواد غذایی نیز می‌شود و مردم غیرنظامی منطقه از کمبود مواد مورد نیاز در رنج‌اند. همچنین از عبور و مرور پناهجویان اهل سومالی، جیبوتی و یا اریتره به یمن نیز جلوگیری می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.