ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش برای انتقال اجباری کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی به یک استراحتگاه ناسالم

کارگران بزرگترین پروژه پارس جنوبی، بر خلاف نظر بازرسان امنیت و سلامت کار برای انتقال به سکونتگاهی تحت فشار قرار دارند که در معرض دود دودکش‌ها است و امکانات رفاهی ندارد.

کارگران بخش تعمیرات و نگهداری فاز ۱۲ پارس جنوبی برای انتقال به یک استراحتگاه ناسالم جدید تحت فشار قرار دارند.

تصویری از غذای بی‌کیفیت کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی - منبع: ایلنا

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مسئولان شرکت پیمانکاری تعمیرات و نگهداری فاز ۱۲ پارس جنوبی می‌خواهند تا به اجبار کارگران‌شان را از استراحتگاه فعلی به یک استراحتگاه ناسالم جدید بفرستند.

بنا به این گزارش، این مسئولان بدون اجازه کارگران به کمپ آنها وارد شده‌اند و برخی از وسایل این کمپ را به استراحتگاه جدید منتقل کرده‌اند.

فاز ۱۲ پارس جنوبی که پالایشگاه نهم این میدان گازی را در خود جای داده، در کنگان قرار دارد و زیر نظر شرکت ملی گاز ایران و مجتمع پارس جنوبی عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شانا، وابسته به وزارت نفت ایران، فاز ۱۲ پارس جنوبی بزرگترین پروژه توسعه پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه‌گذاری و تولید محسوب می‌شود. این پایگاه خبری پروژه پارس جنوبی را «به‌حق نماد مدیریتی از جنس تدبیر و امید» توصیف می‌کند.

اما گزارش ایلنا این مدیریت را به دلیل ارجحیت‌دادن «سود کوتاه‌مدت» به «سلامت جسم و روان کارگران» نقد می‌کند.

استراحتگاه جدید در نظرگرفته شده برای کارگران در معرض دود دودکش‌ها قرار دارد و سلامتی کارگران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پیش از این، کارشناسان امنیت و سلامت کار پالایشگاه نهم فاز ۱۲ پارس جنوبی از این محل جدید بازدید کرده‌ و شرایط زیستی و امکانات زندگی در این استراحتگاه را «بسیار نامناسب» توصیف کرده‌اند.

اگرچه این بازرسان امکان استفاده از این محل برای اسکان کارگران را رد کرده‌بودند اما کارفرمای اصلی بر خلاف توصیه آنها انتقال کارگران به استراحتگاه ناسالم را تأیید کرده و اکنون در تلاش برای انتقال اجباری آنها است.

استراحتگاه جدید در مکانی به نام «تپه آنتن» به دور از شهر و در معرض ورود مستقیم دود دودکش‌ها است.

کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی همچنین به مزد حداقلی، کیفیت پایین غذا و نیز کمبود کیفی و کمی امکانات جانبی ارائه‌شده به آنها اعتراض دارند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.