ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش هرچه بیشتر بخت سوسیالیست‌های فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری

محبوبیت آمون از حزب سوسیالیست طی یک‌ماه، چهارونیم درصد کاهش یافته و او با ۱۲.۵% در رده چهارم است. ملانشون چپ‌گرا با نیم درصد اختلاف پنجم است و ماکرون میانه‌رو بخت اصلی پیروزی است.

یک نظرسنجی درباره انتخابات اتی ریاست‌جمهوری در فرانسه نشان داد که نامزدهای چپ‌گرا با کاهش محبوبیت و قرارگرفتن در رده‌های چهارم و پنجم شانسی برای پیروزی ندارند.

امانوئل ماکرون و بنوآ امون

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، نظرسنجی انجام‌گرفته به سفارش اورانژ، شرکت مخابراتی فرانسه، شنبه ۱۸ مارس نشان داد که امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو احتمالاً پیروز نهایی انتخابات در دور دوم خواهد بود.

امانوئل ماکرون، وزیر سابق اقتصاد که به‌عنوان فردی سوسیال‌لیبرال شناخته می‌شود، برای بسیاری از فرانسوی‌ها که زیر فشار بیکاری و رشد اقتصادی ضعیف قرار دارند امیدی محسوب می‌شود. به‌ویژه آن‌که او از حزب سوسیالیست فاصله گرفته و اکنون هیچ دستگاه حزبی پشتیبان او نیست و تاکنون نیز در انتخاباتی شرکت نکرده است.

این نظرسنجی همچنین از کاهش محبوبیت بنوا آمون، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه و وزیر سابق آموزش و پرورش فرانسوا اولاند حکایت دارد. آمون با ۱۲.۵ درصد در رده چهارم قرار گرفته است.

آمون ابتدا با شکست مانوئل والس، نخست‌وزیر سابق امید اندکی را به احتمال پیروزی سوسیالیست‌ها در فرانسه زنده کرد. او از طرفداران سرسخت گسترش دولت رفاه است. با افزایش ساعت کار در فرانسه و تغییر قراردادهای کار به نفع کارفرمایان مخالف است، وعده داده که استعمال حشیش را در فرانسه قانونی کند، از طرفداران حفاظت از محیط زیست است و گفته که هر شهروند فرانسوی که به سن قانونی رسیده باشد بدون هیچگونه پیش شرطی ۷۵۰ یورو مقرری ماهانه دریافت کند.

اما محبوبیت او اکنون نسبت به آغاز فوریه چهار و نیم درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، اکنون مارین لو پن، نامزد راست افراطی جبهه ملی با ۲۶ درصد پیشتاز است و پس از او ماکرون با ۲۵ درصد در رتبه دوم و فرانسوا فیون، نامزد محافظه‌کاران با ۱۹.۵ درصد در رده سوم هستند.

آمون تنها نیم درصد از دیگر چپ‌گرای حاضر در انتخابات، ژان لوک ملانشون، رهبر جنبش «فرانسه سرکش» رأی بیشتری دارد.

هر دو نامزد چپ‌گرا اکیداً کنارکشیدن از رقابت‌ها به نفع یکدیگر را رد کرده‌اند. به این ترتیب، چپ‌های فرانسه برای نخستین‌بار پس از انتخابات سال ۲۰۰۲ از راهیابی به دور دوم باز خواهند ماند. در آن سال نیز ژان ماری لوپن، پدر رهبر کنونی جبهه ملی در عین شگفتی به دور دوم راه پیدا کرد و در برابر ژاک شیراک شکست خورد.

فرانسوا فیون، نامزد محافظه‌کاران نیز پس از افشای رسوایی مالی در رابطه با دستمزدهای غیرقانونی همسرش ضربه سختی را متحمل شد. او که در ابتدا مهم‌ترین بخت ریاست‌جمهوری فرانسه شمرده می‌شد، بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها از راهیابی به دور دوم باز خواهد ماند.

نظرسنجی یادشده به علاوه نشان می‌دهد که اگر ماکرون در دور دوم برابر لوپن قرار بگیرد، با ۶۲ درصد رأی در برابر ۳۸ درصد رأی نامزد راست افراطی به کاخ الیزه راه خواهد یافت.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روزهایی ۲۳ آوریل ۲۰۱۷ و ۷ می‌۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.