ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران به دنبال خرید موشک از آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به دنبال عقد قرارداد فروش موشک‌های زمین به هوای اومکونتو به ارزش حدود ۱۸۰ میلیون دلار به ایران است. این بزرگترین معامله فروش این موشک‌ها در تاریخ آفریقای جنوبی است.

آفریقای جنوبی درخواستی را به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده تا مجوز فروش موشک‌های زمین به هوای ساخت خود را به ایران دریافت کند.

سامانه متحرک موشک‌های اومکونتو

هفته‌نامه «راپورت» در آفریقای جنوبی یکشنبه ۱۹ مارس گزارش داد که دولت آفریقای جنوبی به دنبال عقد قرارداد فروش موشک‌های زمین به هوای اومکونتو به ارزش ۱.۵ میلیارد رند، معادل حدود ۱۸۰ میلیون دلار به ایران است.

این بزرگترین معامله فروش موشک‌های اومکونتو در تاریخ آفریقای جنوبی است. در جهان تنها آفریقای جنوبی و فنلاند از این نوع موشک زمین به هوا استفاده می‌کنند.

موشک اومکونتو از سال ۲۰۰۱ به بهره‌برداری رسیده، یک موشک حرارت‌یاب سرعت بالا است که می‌تواند در برابر حملات موشکی و هوایی نقشی دفاعی ایفا کند.

در عین حال، اگرچه این موشک زمین به هوا است، اما قابلیت هدف‌گیری اهداف ثابت بر زمین را نیز دارد. کلاهک انفجاری این موشک ۲۳ کیلوگرم است.

فروش موشک‌های آفریقای جنوبی به ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌ بین این دو کشور در دسامبر ۲۰۱۶ صورت می‌گیرد که طی آن  با افزایش همکاری‌های نظامی و دفاعی بین یکدیگر به توافق رسیدند.

اگرچه ایران از فهرست کشورهایی که فروش سلاح به آنها ممنوع است، خارج شده، اما هنوز برای فروش اقلام مربوط به صنایع موشکی به این کشور باید از کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل درخواست مجوز کرد.

هفته‌نامه راپورت در گزارش خود به این نکته نیز اشاره کرده که بین سیاستمداران آفریقای جنوبی بر سر فروش اسلحه به ایران اختلاف‌هایی وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سادگی ما؟!

    این هم ادهای ساخت موشک، صیاد 1و2و 3و باور فلان و چی بهمان.. اخر سر از یک کشو رافریاقی موشک می خرند/ خییل ها مشکوکند به کل داتسان این تولدیات/ مده اش شادی بلوف باشد از تولید داخل صنایه نظامی/ می یاورند و مونتاژ می کنند فوقش و بعد اسمش می گذارند ملی/ صدها میلیار دلار پول کشو ر این گونه بر باد داند از برنامه غنی سازی مشکوک که 500 ملیاارد لار خسار خرد و ان قبلتر جنگ هشت سله که 6 سالش بی خوید ادامه داند و هزار میلیاد خسارت و میلیون کشته و مجروح واوراه// توسع طلبی د ررعاق وسورهی و.. که صدها ملیارد دلار بیت المال مردم بیچاره و فقیر ایارن بر با داد! همه اش باری برای یک اقلیت اخوند متوهم معتقد به امپراتری داشیعه