ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج مفقود و ۲۰ مجروح بر اثر موج‌های بلند «فیش» در بوشهر

بروز پدیده نادر «فیش» به مصدومیت ۲۰ تن در بندر دیر، عسلویه و نخل‌تقی انجامیده. پنج تن نیز که سه یا چهارتن از میان‌شان گردشگر نوروزی بوده‌اند، در جریان آب شدید پدیده فیش مفقود شدند.

بر اثر رخ‌دادن یک پدیده طبیعی نادر در بوشهر ۲۰ تن با اصابت موج‌های بلند مجروح و پنج تن نیز مفقود شدند.

اسماعیل نجار

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران یکشنبه ۲۹ اسفند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «ایسنا» گفت که بروز پدیده طبیعی نادر «فیش» به ایجاد خسارت‌های مالی و مصدومیت ۲۰ تن در بندر دیر، عسلویه و نخل‌تقی انجامیده است. پنج تن نیز که سه یا چهار تن از میان‌شان گردشگر نوروزی بوده‌اند، در جریان آب شدید پدیده فیش مفقود شدند.

فیش جریان آب شدیدی است که در پی وزش باد از خشکی به دریا در منطقه‌های بسته و محدود به وجود می‌آید. بازگشت باد از ساحل به خشکی در یک منطقه بسته به ایجاد موج‌های بلند و قدرتمند می‌انجامد.

جستجو برای مفقودان این حادثه ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهروز

    هواشناسی باید این پدیده را پیش بینی میکرد هر چی باشه در بوشهر نیروگاه اتمی هست. اگر هم قابل پیش بینی نیست باید سیستم های هشدار برای این پدیده مهیا شوند. به خاطر گرمایش جهانی ما با پدیده‌های در ایران روبه رو هستیم که شاید ۱۰۰۰ سال یکبار در ایران رخ میدادنند. مثلا کسی فکر نمیکرد توفان حاره‌ای به ایران بیاد ولی توی همین یک دهه اخیر دو توفان حاره‌ای به سمت ایران آمدند.