ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومالی خواهان پاسخگویی درباره حمله به قایق پناهجویان شد

دفتر حسن علی خیری، نخست‌وزیری سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌ای برای تحقیق در این رابطه به دستور خیری تشکیل شده‌است. این تحقیقات جهت روشن‌شدن «عاملان پس این حمله» است.

دولت سومالی حمله هلیکوپتری به قایق حامل پناهجویان سومالی در سواحل غربی یمن را محکوم کرد و از ائتلاف چندجانبه به رهبری عربستان خواست تا به تحقیق درباره علت این حادثه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر حسن علی خیری، نخست‌وزیری سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته‌ای برای تحقیق در این رابطه به دستور خیری تشکیل شده‌است. این تحقیقات جهت روشن‌شدن «عاملان پس این حمله» است.

شامگاه پنج‌شنبه ۱۶ مارس / ۲۶ اسفند یک بالگرد از نوع «آپاچی» در سواحل غربی یمن قایق حامل پناهجویان سومالیایی را هدف قرار داد که ۳۱ نفر از مسافران آن کشته شدند.

بیانیه خیری ادامه می‌دهد که «ما کشتار سومالیایی‌ها بر سواحل یمن را محکوم می‌کنیم... قربانیان همه بی‌گناه، غیرمسلح، و اغلب زنان و کودکان بودند.»

همزمان دفتر عبدالسلام عمر، وزیر امور خارجه سومالی نیز در بیانیه‌ای دیگر از ائتلاف چندجانبه به رهبری عربستان که با حوثی‌ها و متحدانشان در یمن می‌جنگد، خواست که درباره این حمله تحقیق کنند.

ائتلاف به رهبری عربستان اما گفته که پنج‌شنبه در منطقه‌ای که حمله به وقوع پیوسته، هیچ عملیاتی انجام نداده است.

منطقه مورد حمله در دست شبه‌نظامیان شیعه حوثی است و در هفته‌های اخیر نیروهای ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی بارها با بالگرد «آپاچی» به مواضع حوثی‌ها حمله کرده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.