ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام استانداری تهران: متکدیان مجرمند و باید جمع‌آوری شوند

سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران می‌گوید متکدیان بیشتر افراد مهاجر هستند و نیروی انتظامی باید آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به شهرداری تهران تحویل دهد.

سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران می‌گوید متکدیان بیشتر افراد مهاجر هستند و نیروی انتظامی باید آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به شهرداری تهران تحویل دهد.

در یک سال گذشته در مجموع ۲۹ هزار و ۴۸۲ نفر متکدی و بی‌خانمان در استان تهران جمع‌آوری شد‌ه‌اند.

شهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با سایت خبرآنلاین گفت: «در تهران یکی از راهکارهایی که افراد مهاجر برای کسب درآمد پیدا می‌کنند این است که به تکدی‌گری روی آورند. تکدی‌گری بر طبق قانون جرم مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی این است که متکدیان را جمع‌آوری و تحویل شهرداری دهد.»

به‌گفته چاوشی از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون چهار هزار و ۹۴۷ نفر متکدی مرد، یک‌هزار و ۸۷ نفر متکدی زن، ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر بی‌خانمان مرد، دو هزار و ۵۲ نفر بی‌خانمان زن و در مجموع ۲۹ هزار و ۴۸۲ نفر در استان تهران جمع‌آوری شد‌ه‌اند.

همچنین جمع‌آوری معتادان از ۴۰۰ نفر در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم به ۱۵ هزار نفر رسیده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: «باندهای حرفه‌ای پشت پرده تکدی‌گری در تهران در حال حاضر از کودکان و تحت پوشش‌هایی از قبیل فروش فال یا دستمال کاغذی یا پاک کردن شیشه خودروها برای رسیدن به مقاصد خود بهره‌برداری می‌کنند.»

او حدود ۷۰ درصد از کودکان کار و متکدی را از اتباع کشورهای خارجی دانست و گفت روز به روز بر تعداد این کودکان افزوده می‌شود.

در بهمن‌ماه ۱۳۹۵، تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که به برآورد او «بیش از ۷۰ درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند». این کودکان به‌طور عمده افغان هستند که به دلیل نداشتن اجازه اقامت والدینشان در ایران از امکان تحصیل محرومند و غیرقانونی بودن و فقر خانواده سبب شده این کودکان یا در خیابان‌های شهرها به مشاغل کاذب بپردازند و یا در کارگاه‌های اطراف شهرها با کمترین دستمزد و در شرایط غیرانسانی به‌کار گرفته ‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.