ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از قبر بازسازی شده مسیح رونمایی می‌شود

بعد از بیش از دو قرن قبر پیامبر مسیحیان و مهم‌ترین مکان مذهبی در دنیای مسیحت مرمت شد. بخشی از هزینه بازسازی را تشکیلات خودگردان فلسطین تأمین کرده است.

چهارشنبه ۲۲ مارس از قبر بازسازی شده عیسی مسیح که در شهر بیت‌‌لحم (اورشلیم) در کلیسای مزار مقدس قرار دارد، رونمایی می‌شود. گروهی از متخصصان یونانی مرمت آثار میراث فرهنگی، بازسازی قبر مسیح را به عهده داشتند. بخشی از هزینه بازسازی را تشکیلات خودگردان فلسطین تأمین کرده است.

قبر عیسی مسیح در کلیسای مزار مقدس در شهر بیت‌‌لحم

بونی برهام که از سوی مؤسسه بناهای تاریخی در جهان بر اجرای پروژه مرمت قبر مسیح نظارت داشته، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «اگر قبر مسیح مرمت نمی‌شد به احتمال زیاد، فرومی‌ریخت.»

بازسازی مقدس‌ترین مکان مذهبی در جهان مسیحیت را گروهی متشکل از ۵۰ دانش‌آموخته دانشگاه مهندسی آتن به عهده داشتند. این گروه از متخصصان پیش از این با موفقیت محوطه باستانی «آکروپولیس» در آتن و همچنین مسجد ایا صوفیه در استانبول را مرمت کرده بودند.

در اکتبر ۲۰۱۶ برای نخستین بار بعد از دو قرن سنگ مرمری که روی قبر منسوب به عیسی مسیح قرار داشت برداشته شد و متخصصان مرمت توانستند به قفسه سنگ آهکی که گمان می‌رود پیکر مسیح در آن دفن شده باشد دسترسی پیدا کنند.

کارشناسان مرمت، قبر مسیح را با پیچ‌های تیتان مستحکم کردند و لایه ضخیمی از اشک شمع‌ را که در طول قرن‌ها جداره قبر را پوشانده بود زدودند. آن‌ها برای مرمت این اثر تاریخی و مذهبی از رادار، اسکنرهای لیزری و پهپاد هم استفاده کردند.

قبر عیسی مسیح در کلیسای مزار مقدس در شهر بیت‌‌لحم

چهارشنبه، ۲۲ مارس در مراسمی مذهبی که در کلیسای مزار مقدس با حضور نماینده پاپ برگزار می‌شود، از این اثر بازسازی شده رونمایی می‌گردد.

کلیسای مزار مقدس یا مقبره مقدس که به کلیسای رستاخیز هم شهرت دارد در انتهای خیابان ویا دولوروسا، در بخش باستانی شهر بیت‌لحم (اورشلیم) و بر فراز دره جلجتا قرار گرفته است. هر یک از سه شاخه مسیحی کلیسای کاتولیک، ارتودوکس‌های شرقی و کلیسای ارامنه کنترل قسمتی از کلیسای مقبره مقدس را در اختیار دارند و دعا و نیایش‌هایشان را در ساعت‌های مختلف روز و شب برگزار می‌کنند. کارشناسان مرمت، برای اینکه مزاحم نیایش‌ها و رفت و آمد زائران نشوند، شب‌ها به کار مرمت قبر عیسی مسیح مشغول بودند.

تنش‌ها و اختلافات مذهبی بین شاخه‌های مختلف مسیحیت باعث شده بود که بازسازی و مرمت قبر مسیح به مدت چندین دهه به تأخیر بیفتد.

در قرن دوازدهم میلادی در اثر اختلافات شاخه‌های مختلف مسیحیت، کلید کلیسای مزار را به یک خانواده مسلمان سپردند و این خانواده را متولی این بنای مذهبی کردند.

قبر مسیح در طول تاریخ در مجموع چهار بار بازسازی شده است. آخرین بار در سال ۱۸۱۰ که در اثر آتش‌سوزی بنای کلیسای مقبره مقدس آسیب دید.

هزینه مرمت قبر مسیح حدوداً ۴ میلیون دلار بوده است. بخشی از این مبلغ را شاخه‌های مختلف مسیحت تأمین کردند، باقیمانده را هم پادشاه اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین پرداختند.

به باور مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون کلیسای قبر مقدس بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و از آنجا به آسمان عروج کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.