ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت بیش از ۸۰۰ نفر علیه عربستان سعودی به دلیل حملات ۱۱ سپتامبر

بیش از ۸۰۰ نفر از نزدیکان قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و یا بازماندگان این رخداد علیه عربستان سعودی شکایت کردند.

بیش از ۸۰۰ نفر از نزدیکان قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و یا بازماندگان این رخداد علیه عربستان سعودی شکایت کردند.

حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک

بازفید، رسانه‌ خبری اینترنتی آمریکایی، سه‌شنبه ۲۱ مارس / یکم فروردین، ضمن اعلام این خبر افزوده است که این حق به‌تازگی با تصویب قانونی که در اواخر سال گذشته میلادی به‌تصویب رسید به‌دست آمده است.

این قانون «عدالت علیه حامیان اعمال تروریستی»(Jasta) نامیده می‌شود و به قربانیان و نزدیکان آن‌ها این امکان را می‌دهد که علیه یک دولتِ متهم به کمک به تروریسم شکایت کنند.

لایحه «عدالت علیه حامیان اعمال تروریستی» در ماه مه ۲۰۱۵ در مجلس سنا تصویب شد و بعد در ماه سپتامبر نیز به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید اما باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا آن را به‌دلیل آن‌که «امنیت آمریکایی‌ها را بهبود نمی‌بخشد» و «منافع اساسی آمریکا» را در نظر نمی‌گیرد وتو کرد. کنگره با این حال تصمیم گرفت حق وتوی اوباما را نادیده بگیرد.

بدین ترتیب امضای ۸۰۰ نفر پای سندی رفت که در آن نام تمامی نزدیکان قربانیان و بازماندگان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر آمده است.

عربستان سعودی متهم شده است که از عضویت دست‌کم سه تن از تروریست‌های حمله کننده به برج‌های تجاری نیویورک در شبکه القاعده آگاه بوده اما این اطلاعات را پنهان نگه داشته است؛ به این سازمان تروریستی کمک مالی کرده است و همچنین با اسامه بن لادن، رهبر وقت القاعده رابطه ویژه‌ای داشته است.

شکایت‌نامه‌ی تنظیم‌شده حدود ۲۰۰ صفحه می‌شود که ۱۳۵ صفحه آن اسامی افراد است.

امضاکنندگان در شکایت‌نامه خود نوشته‌اند که عربستان سعودی دو چهره از خود نشان داده است، از سویی در مقابل غرب خود را در مبارزه با القاعده نشان داده و از سوی دیگر از این گروه حمایت کرده و به آن کمک رسانده است. آن‌ها گفته‌اند به‌همین دلیل این کشور مسئول کشتار ۱۱ سپتامبر است.

۱۹ نفری که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دست داشتند از کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر بودند و ۱۵ تن از آن‌ها تابعیت عربستان سعودی را داشتند. با این حال نام این کشورها در دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور اسلامی دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    تف به شرف دولت آمریکا که ب خاطر پول، همه چیزشو فروخت.