ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ١٤٥ نفر به دنبال تصادف در سفرهای نوروزی

بر اساس اعلام جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی دو هزار و ٩٥٠ نفر بر اثر بی‌احتیاطی و عدم توجه به جلو در تصادف‌های نوروزی امسال مجروح شده‌اند.

بر اساس اعلام جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی، تا روز دوم فروردین سال ۹۶، ١٤٥ نفر به دنبال تصادفات سفرهای نوروزی جان خود را از دست داده‌اند.

عکس از آرشیو

موسی امیری گفته است که روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از تصادف کافی نیست و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد و آموزش داد.

بر اساس اعلام این سردار نیروی انتظامی دو هزار و ٩٥٠ نفر هم بر اثر بی‌احتیاطی و عدم توجه به جلو در تصادف‌های نوروزی امسال مجروح شده‌اند.

مطابق آمارهای منتشر شده از تصادف‌های نوروزی در سال گذشته خورشیدی، تا سوم فروردین ماه ۱۶۹ نفر در جاده‌ها جان‌ خود را از دست داده بودند: ۱۶۹ نفر کشته در تصادفات چند روز نخست تعطیلات نوروزی

 این آمارها نشان می‌دهند در عید نوروز به طور متوسط هر یک ساعت یک نفر در تصادف‌های جاده‌ای کشته می‌شود؛ آماری شبیه به عدد و رقم‌هایی که از درگیری‌های نظامی در مناطق جنگی گزارش می‌شود.

با وجود این شمار تلفات تصادف‌ها در برخی استان‌ها کاهش چشمگیر داشته است. از جمله استان گیلان که گرچه در نوروز مقصد مسافران زیادی‌ست، اما بر اساس اعلام جانشین فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی، تلفات تصادف‌ها در آن تا هنگام مخابره این خبر صفر بوده است و میزان تصادف‌ها در جاده‌های این استان هم کاهش یافته است.

امیری در عین حال استان گیلان را جزو استان‌های قرمز کشور در زمینه تصادف موتورسیکلت اعلام کرد. راکبان موتورسیکلت از جمله بیشترین قربانیان تصادف‌ها در ایران هستند.

آمارهای پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهند در تعطیلات نوروزی سال‌های ۸۹ تا ۹۴ در ایران بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند:

به گفته حمید جمال‌الدینی، معاون جمعیت هلال احمر ایران در تصادف‌های نوروزی سال ۹۵ هم  ۴۰۳ نفر در صحنه تصادف جان باخته‌اند. درباره مرگ مصدومان تصادف‌ها که در حین انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند، عددی ارائه نشده اما مجموعه رقم‌های موجود نشان می‌دهد که در طول شش نوروز گذشته بیش از شش هزار نفر در تصاد‌فات سفرهای نوروزی کشته شده‌اند.

بی‌توجهی به قوانین و مقررات رانندگی از جمله رعایت نکرد سرعت مجاز و نبستن کمربند ایمنی دلیل اصلی مرگ افراد در تصادف‌هاست. وجه دیگر ماجرا هم استاندارد نبودن جاده‌هاست که در طول سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و مقصر حوادث رانندگی، اغلب عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران پنجم مرداد ماه سال گذشته از مسئولان خواست که تا در مورد حوادثی که به دلیل استاندارد نبودن جاده‌ها رخ می‌دهند، مسئولیت‌پذیر باشند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.