ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت آلمان اعاده حیثیت از همجنسگرایان را تصویب کرد

کابینه دولت فدرال آلمان از همجنسگرایانی که پس از جنگ دوم جهانی در این کشور محکوم شده بودند اعاده حیثیت کرد. به آن‌ها غرامت نیز پرداخت خواهد شد.

کابینه دولت فدرال آلمان از همجنسگرایانی که پس از جنگ دوم جهانی در این کشور محکوم شده بودند اعاده حیثیت کرد. به آن‌ها غرامت نیز پرداخت خواهد شد.

عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، دولت فدرال آلمان چهارشنبه ۲۲ مارس / ۲ فروردین در برلین لایحه لغو احکام قضایی علیه همجنسگرایان را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه تمامی احکامی که پس از جنگ دوم جهانی علیه همجنسگرایان صادر شده بود لغو شد و از آن‌ها اعاده حیثیت به‌عمل آمد.

بر اساس مصوبه دولت آلمان مبلغ کلی سه‌هزار یورو برای هر محکومیت به هر همجنسگرا پرداخت خواهد شد. افزون بر این، همجنسگرایانِ محکوم‌شده یک‌هزار و ۵۰۰ یورو نیز بابت هر یک سال زندان دریافت خواهند کرد.

احکام قضایی علیه همجنسگرایان بر پایه ماده ۱۷۵ قانون جنایی قبلی آلمان صادر می‌شد. این ماده از زمان امپراتوری آلمان حفظ شده بود. شکل خشونت‌بار آن در دوران حکومت نازی‌ها اعمال شد و همجنسگرایان مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند و کشته می‌شدند. این قانون به همین شکل در آلمان فدرال و نسخه اصلاح‌شده آن در آلمان دمکراتیک اجرا می‌شد.

بر اساس همین قانون تا سال ۱۹۶۹ حدود ۵۰ هزار مرد همجنسگرا در آلمان فدرال مورد محاکمه قرار گرفتند. پس از آن تاریخ قانون ملایمتر شد تا این‌که در سال ۱۹۹۴ کاملاً حذف شد. در جمهوری دمکراتیک آلمان (آلمان شرقی) که این محاکمات کمتر بود در سال ۱۹۶۸ این قانون حذف شد.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان از حزب سوسیال دمکرات، درباره تصویب قانون اعاده حیثیت از همجنسگرایان گفت افراد کمی از آن‌ها که هنوز زنده‌اند باید سرانجام به عدالت برسند.

هایکو ماس در تابستان گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد لایحه لغو احکام قضایی علیه همجنسگرایان را برای تصویب به دولت ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.