ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله تروریستی در نزدیکی پارلمان بریتانیا

در برابر پارلمان بریتانیا در لندن تیراندازی شدیدی رخ داد. رسانه‌ها از زخمی شدن چندین نفر گزارش داده‌اند. پلیس لندن این حمله را تروریستی خوانده است.

بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ مارس / ۲ فروردین در اطراف پارلمان بریتانیا مردی با یک خودرو و چاقو به مردم حمله کرد.پلیس لندن این حمله را تروریستی خوانده است. ٤ نفر کشته و ٢٠ نفر زخمی شدند.

تصویری از جلوی پارلمان

بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ مارس در اطراف پارلمان بریتانیا در لندن فردی که معلوم نیست انگیزه او چه بوده، تنها بوده یا همدستانی داشته، با یک خودرو به پیاده‌رو پل وستمینستر در کنار پارلمان بریتانیا وارد شد، عده‌ای را زیر گرفت و یک مأمور پلیس را هم با چاقو به قتل رساند.

فرد مهاجم با گلوله پلیس از پای درآمد.

دیوید لیدینگتون، رئیس مجلس عوام بریتانیا از پرسنل پارلمان خواست تا در داخل ساختمان پارلمان بمانند و بیرون نروند.

شاهدان عینی گزارش داده‌‌اند که نیروهای امنیتی پشت درهای ساختمان پارلمان مشغول رسیدگی به دو نفر هستند. یکی از کارکنان پارلمان گفته است دو نفر خارج از ساختمان پارلمان با شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

ساختمان پارلمان، اطراف آن و پل و ایستگاه مترو وست‌مینستر مسدود شدند. پلیس لندن از کسانی که عکس و فیلم از این حمله گرفته‌اند خواست تا آن‌ها را در احتیار پلیس قرار دهند.

یک سخنگوی دولت بریتانیا اعلام کرد که ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در سلامت است و در مکانی امن به‌سر می‌برد.

خبرنگاران رویترز از داخل ساختمان پارلمان بریتانیا گزارش دادند که شمار زیادی از مأموران مسلح پلیس که برخی از آن‌ها با خود سپر حمل می‌کردند خود را به داخل ساختمان رساندند.

در ادینبرو، پایتخت اسکاتلند، نمایندگان پارلمان که گرد آمده بودند تا به دولت نیکلا استرجن اجازه دهند همه‌پرسی دیگری درباره استقلال این کشور برگزار کند، جلسه خود را معلق کردند.

بریتانیا در حال حاضر در حد دوم بالاترین خطر امنیتی قرار دارد و این به معنای احتمال قوی حملات تروریستی در این کشور است.

در ماه مه ۲۰۱۳ دو اسلامگرای تندرو بریتانیایی یک سرباز را در خیابانی در جنوب شرقی لندن با سلاح سرد کشتند.

در ماه ژوئیه ۲۰۰۵ چهار اسلامگرای بریتانیایی با حمله انتحاری در ایستگاه‌های مترو و یک ایستگاه اتوبوس، ۵۲ نفر را کشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین

    درست چند روز پیش سلطان اردوغان خطاب به کشورهای غربی گفت : کاری نکیند که مردم تان در در خیابان های خودشان امنیت نداشته باشند. این نشان می دهد که اردوغان مسلمانان افراطی را تشویق به اقدامات تروریستی می کند. نشانه اش هم پیام همدردی نفرستادن وی برای بریتانیا پس از واقعه تروریستی اخیر است. به نظر من غربی ها باید ترکیه اردوغان را نیز جزو کشورهای حامی تروریسم قرار دهند. اردوغان واقعاً پایش را از گلیم رنگ و رو رفته ی اسلامی اش بیرون گذاشته است. او تو پوزی لازم دارد.

  • مرشد

    اتفاقا در انگلستان رسانه ها کاملاً آزاد هستند هر چقدر دلشون می خواد قضیه رو کش بدن...یاد رهبر فرزانه افتادن که می گفت بسه کش ندید..

  • ح

    اگر شخص اسلامگرای افراطی از کشورهای متحد ترزامی باشد ترزامی به آن کشور سفر می کند تا اطمینان دهد که این حادثه در روابط انگلیس و آن کشور لطمه اقتصادی وارد نکند و به رسانه هاشون هم میگن زیاد کشش ندهید