ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس نگرفته است

وعده‌های دولت مبنی بر پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار عملی نشده و قرار است کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی این لایحه را پس از تعطیلات نوروزی در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که دولت تا کنون هیچ اقدامی برای پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار انجام نداده است.

کارگران سال گذشته چند بار با تجمع در مقابل مجلس و وزارت کار خواستار پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار شدند.

دو ماه پس از آنکه اعلام شد که دولت حسن روحانی لایحه اصلاح قانون کار را پس گرفته، سلمان خدادای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جمعه ۴ فروردین گفت که دولت تا به حال هیچ‌گونه مذاکره یا نامه‌نگاری برای پس گرفتن لایحه انجام نداده است.

به گفته خدادادی کمیسیون اجتماعی مجلس پس از تعطیلات نوروزی بررسی این لایحه را باردیگر در دستور کار قرار خواهد داد.

او از دولت خواست که «لایحه را پس بگیرد یا موارد اعتراضی کارگران را به حداقل برساند».

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که اگر دولت اقدامی برای پس گرفتن لایحه انجام ندهد، «بررسی کلیات و مفاد آن در کمیسیون اجتماعی مجلس آغاز خواهد شد».

به گفته خدادادی کارگران در نشست‌های سه‌جانبه خواستار اصلاح هفت مورد در لایحه اصلاح قانون کار شده‌اند. او گفت: «کارگران معتقدند که محتوای این لایحه شرایط تحرکات صنفی آنها از جمله برپایی اجتماعات صنفی اعتراضی را دشوارتر از شرایط کنونی کرده است.»

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نادیده گرفتن سه‌جانبه‌گرایی و عدم تفاهم دولت با کارگران برای ارسال این لایحه به مجلس، نحوه تعیین حداقل دستمزد و دخالت دادن شرایط اقتصادی دولت و کشور در تعیین حداقل دستمزد را از دیگر موارد اعتراضی کارگران برشمرد و گفت: «این کمیسیون تلاش خواهد کرد تا موارد اختلافی موجود در لایحه را به حداقل برساند».

پیش از این هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی ۲۹ دی ۹۵ از پس گرفتن لایحه توسط دولت و بررسی دوباره آن در «کارگروه سه‌جانبه ملی» خبر داده بود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران هم گفته بود که در صورت درخواست همه تشکل‌های کارگری، دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس خواهد گرفت.

لایحه اصلاح قانون کار که تیر سال گذشته برای دومین بار به مجلس ارائه شد، با اعتراض گسترده تشکل‌های کارگری روبرو شد. کارگران این لایحه را که در دولت محمود احمدی‌نژاد از سوی مجلس بازگردانده شد، موجب استثمار بیشتر کارگران، آسان‌سازی اخراج نیروی کار و افزایش ناامنی شغلی می‌دانند.

در همین زمینه

اعتراضات کارگران ثمر داد: دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس گرفت

لایحه اصلاح قانون کار و تعلیق آن

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.